hormoontherapie uitstellen tot na bestraling?

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

embe

hormoontherapie uitstellen tot na bestraling?

Bericht door embe » wo 14 mar 2018, 15:57

Drie weken geleden is mijn borst geamputeerd. De drie tumoren in de borst waren compacter en iets kleiner geworden na de chemo. De chemo heeft geen enkel effect gehad op de aangedane lympheklier, maar deze is uiteraard wel weggehaald bij de operatie.
Volgende week beginnen als het goed is de bestralingen.
Nu wil mijn oncoloog dat ik ook meteen ga beginnen met de hormoontherapie. Het heeft echter mijn voorkeur om dit uit te stellen tot na de bestralingen. Ik wil liever niet alles tegelijk hebben, vooral omdat ik vrij snel last heb van bijwerkingen. Mijn oncoloog zal in haar team bespreken of aangeraden wordt om direct met hormoontherapie te beginnen, of dat het geen kwaad kan om dit een paar weken uit te stellen.
Wat is jullie mening hierover?

Dees
Beheerder

Re: hormoontherapie uitstellen tot na bestraling?

Bericht door Dees » wo 14 mar 2018, 17:19

Hoi Embe, ik kan mij niet voorstellen dat er ergens bewijs is dat drie weken uitstellen bewezen slechter is. Ik kan mij ook niet voorstellen dat je direct bijwerkingen krijgt. Misschien maken ze zich zorgen omdat de reactie van de chemo zo beperkt was. Dat snap ik dan ook wel weer.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Maart 2018”