Microcalcificaties

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Microcalcificaties

Berichtdoor kelly1966 » ma 12 maart 2018, 12:37

Hallo Allemaal,
tijdens onderzoek via het bevolkingsonderzoek zijn bij mij Microcalcificaties ontdekt. Na het maken van een echo en een mamografie heb ik te horen gekregen dat ik a.s. donderdag geopereerd moet worden. Vorige week veel gesprekken gehad, vanmiddag gesprek met de arts voor de bestralingen, morgen plaatsen ze het jodium zaadje en woensdag de voor behandeling voor de schildwachtersklier.
Nu was mijn borst na het maken van de mammografie en het maken van de biopsie heel erg blauw en pijnlijk.
En na een paar dagen voelde ik een een soort schijf binnen in mijn borst. De arts en de mama verpleegkundige zeggen dat het een soort bloeduitstorting van binnen is. Nu is mijn vraag, kan dit kwaad bij het plaatsen van het jodium zaadje morgen?
kelly1966

Re: Microcalcificaties

Berichtdoor Dees » ma 12 maart 2018, 12:57

Beste Kelly, ik vermoed dat dit DCIS is. DCIS is geen borstkanker, maar kan, in een aantal gevallen borstkanker worden. Lees je goed engels? Hier vind je een goede factsheet.

Ook deze webinar (online seminar)] over de C in DCIS is erg goed.

Dikke kans dat er van binnen weefsel beschadigt raakt door erin te prikken en dat dat een harde schijf geeft. Er is geen reden te denken dat dat kwaad kan.

Succes met je operatie !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor kelly1966 » ma 12 maart 2018, 19:31

Beste Dees,
Ja klopt het is DCIS 4. en volgens de arts goed te behandelen. Vanmiddag gesprek gehad over de bestralingen na de operatie, het worden er tussen de 15 en 22. Morgen wordt er een zaadje geplaatst, daar zie ik heel erg tegenop. Vooral omdat na de biopsie mijn borst flink pijnlijk, dik en blauw is. Volgens de arts die mij vanmiddag nog eens onderzocht heeft zit er een flinke bloeduitstorting en wat vocht aan de binnenkant van mijn borst. Ik vind het allemaal heel spannend, vooral al de informatie. Ik hoop dat de operatie spoedig verloopt......
kelly1966

Berichtdoor kelly1966 » wo 14 maart 2018, 12:28

Gisteren naar het ziekenhuis geweest voor het plaatsen van de jodiumzaadjes. Zoals ik eerder al schreef is mijn borst behoorlijk blauw en zit er een harde schijf in. Dit al meerdere keren aangegeven, ook op de mammapoli. Kon geen kwaad... Nu krijg ik vanmorgen te horen dat de operatie morgen niet door kan gaan vanwege de inwendige bloeduitstorting in mijn borst..... Teleurstelling.... over 3 weken terug naar de arts om dan te bekijken of een operatie kan. Ik zit er ff doorheen.....
kelly1966

Berichtdoor Dees » wo 14 maart 2018, 17:20

Pffffff, echt héél erg balen, juist omdat je er zo achteraan gezeten hebt. Dat zou ik wél bespreken. Het is echt niet fijn...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Maart 2018