Abses na plaatsing expander

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne, Team, Superuser, Angela, Sanne

Re: Abses na plaatsing expander

Berichtdoor Kitty » di 06 maart 2018, 12:28

Dag Peep
Wat heftig zeg. Wat ontzettend naar hoe dit gelopen is. Zo zie je maar hè... hoe belangrijk eigenlijk de signalen zijn die je zelf krijgt.
Ik kan me voorstellen dat het nu 'lelijk' is en dat dat moeilijk is... heel veel succes met je herstel wat je zelf al zegt.. je leeft nog en dat is het belangrijkste. Sterkte met het mentale stuk. Dat is het allermoeilijkste van kanker. Ik denk zelfs dat dat vaak , de angst, alles wat er om heen zit zorgt voor de enorme impact en ook vermoeidheid naast alle pittige behandelingen die er ook zijn. Het is heel belangrijk om tijd te nemen om lichamelijk maar ook mentaal bij te komen. Om te dealen met wat je hebt meegemaakt en hoe het nu is. Voel goed hoe lang jij en je lichaam nodig hebben om bij te komen voordat je weer een nieuwe operatie aankan. Er kan wel van alles gepland worden maar ja.. ben jij daar aan toe? Zorg dat je er lichamelijk sterk ingaat. En misschien ook eens rustig kijken in welk ziekenhuis je het laat doen, het liefst een ziekenhuis met veel ervaring. Waar je je goed bij voelt. Ik geef je vanuit hier even een dikke knuffel! Mijn dochter van 8 zei tegen mij: mam het is niet zo erg want mensen kijken toch naar je gezicht en niet naar je borsten. Niemand ziet het behalve je kinderen en ja misschien 'een man'. Ik dacht ja das juist het punt ;-) . Maar uiteindelijk ja.. het was heel erg lief bedoeld en vanuit een kinderlijke eenvoud. Het gaf mij even steun.
Kitty

Berichtdoor Dees » di 06 maart 2018, 16:15

Oh, Peep, echt afschuwelijk...... Krijg je goede psychologische ondersteuning? Wel om vragen hoor !! Veel sterkte !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Ann01 » di 06 maart 2018, 19:23

Hallo Peep,
Ik vind het heel naar voor je. Eerst die rotziekte, dan maak je de keuze voor de expander. En nu dit. Met een expander uit de operatie komen, geeft toch het idee van een borst. Dat valt nu weg voor je. Zoals Kitty al aangaf. Neem je tijd. En Dees gaf al aan, dat psychologische ondersteuning mischien ook wel op zijn plaats is.
Maar nu eerst lichamelijk aansterken.
Neem je tijd.
Ann01

Berichtdoor peep » wo 07 maart 2018, 09:32

Tja, en nu blijkt ook nog dat ze pas gisteravond de bacterie hebben gevonden die de ontsteking (althans deze laatste) heeft veroorzaakt. Die heeft niet gereageerd op alle eerdere ant biotica die ik nu al dagen via het infuus (met alle trammelant van dien) heb gehad. Hopelijk nu wel de goede anti biotica. Hopelijk net op tijd want de temperatuur stijgt alweer....
peep

Berichtdoor peep » wo 07 maart 2018, 14:20

Inmiddels weet ik ook wat er naar alle waarschijnlijkheid gebeurd is: tijdens het poliklinisch vullen van de expander is er een bacterie naar binnen gekomen. En niet de minste. Ik ben zo verdrietig dat er zo nonchalant met mij is omgesprongen. De gevolgen zijn immens groot voor mij.
peep

Berichtdoor Kitty » do 08 maart 2018, 09:23

Wat erg voor je peep. Het ziekenhuis moet hier een melding van maken hoor misschien zelfs naar inspectie. Of jij zelf. Sterkte hoor.
Kitty

Berichtdoor peep » do 08 maart 2018, 12:40

Ja, nu ik dit weet ga ik er, als ik beter ben, zeker werk van maken.
peep

Vorige

Keer terug naar Maart 2018