wondje waar geel vocht uit komt

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Re: wondje waar geel vocht uit komt

Berichtdoor Kitty » do 15 maart 2018, 20:21

He wat lastig! En antibiotica geven ze niet? Ik gebruik vaker traumeel druppels bij ontstekingen dat helpt best goed ( innemen ). Wat bij ontstekingen averechts werkt is varkensvlees eten. Verder hopen dat je lichaam het oppakt! Zijn je leverwaarden ok?
Kitty

Berichtdoor joze » vr 16 maart 2018, 07:16

Hoi.
Antibiotica zal wel te vroeg zijn of de ontsteking niet erg genoeg ik weet het niet...
Antibiotica moest ook de chirurg uitschrijven, ik was gisteren bij de mammaverpleegkundige.
Het zal zeker beter zijn als mijn lichaam dit zelf opruimt maar ik heb totaal geen idee wanneer ik nu echt aan de bel moet trekken.
Ik ben niet ziek het wordt niet groter maar weg gaat het ook niet.
Het doet pijn (steken) en jeukt ,vult zich met wondvocht of pus, springt open en dan is de druk eraf de pijn en jeuk is weg en ziet het een heel stuk rustiger uit.
Ik hoop dan dat het dit was en het niet terugkomt.
Dat hoop ik nu dus ook weer .
Het enige wat ik doen kan is het goed schoonhouden en afdekken met een steriel gaasje.
Bah ..vervelend!!

Grt Joze.
joze

Berichtdoor ilonne » zo 18 maart 2018, 14:26

misschien stom idee van mij hoor, maar dat hoor ik dan vanzelf wel. Is t niet n optie om t wondje te spoelen met gekookt water met zeezout? Gewoon in n borrelglaasje gieten, dit over de wond zetten en beetje schudden, even laten weken en dan afdekken met gaasje. Zeezout heeft over t algemeen een zuiverende werking op wondjes, waardoor t genezingsproces verbetert.
ilonne

Berichtdoor Dees » zo 18 maart 2018, 17:48

ilonne schreef:misschien stom idee van mij hoor, maar dat hoor ik dan vanzelf wel. Is t niet n optie om t wondje te spoelen met gekookt water met zeezout? Gewoon in n borrelglaasje gieten, dit over de wond zetten en beetje schudden, even laten weken en dan afdekken met gaasje. Zeezout heeft over t algemeen een zuiverende werking op wondjes, waardoor t genezingsproces verbetert.

Neenee, dat moet je echt niet doen. Als er een infectie is, moet je de sproeier van de douche erop zetten een paar keer per week. Voor de rest moet je een wond met rust laten. Herstellen kost tijd. Zout is veel te agressief.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor joze » zo 18 maart 2018, 20:36

Hoi Dees.
Ik gebruik inderdaad gewoon de sproeier voor de rest laat ik het met rust.
Het is duidelijk te zien dat dit de goede manier is....je ziet dat het verbetert.
Nu we een paar dagen later zijn zie ik duidelijk dat de ontsteking minder wordt....gelukkig.
Het is nog niet helemaal weg .

Grt Joze
joze

Berichtdoor joze » vr 23 maart 2018, 07:38

Goedemorgen.

Gisteren had ik een afspraak bij mijn huisarts om het er over te hebben hoe het me allemaal vergaan is de laatste maanden.
Ze wilde natuurlijk ook mijn geopereerde borst zien ..ik had haar verteld dat er een ontsteking in zit.
En net of het zo moest zijn ging de ontsteking open en heeft ze er direct met beetje van gepakt om een kweekje te laten maken.
Ze bekeek het wat beter en zei toen, ik vind dat we een echo moeten laten maken .
Eigenlijk een hele opluchting voor mij..het is wel niet erger geworden maar weg is het niet en ik loop hier toch wel weer een ongeveer een maand mee.

Grt Joze.
joze

Berichtdoor ilonne » vr 23 maart 2018, 15:20

fijn dat er nu verder naar gekeken wordt, hoop dat t allemaal meevalt maar er iets gevonden wordt waardoor het eindelijk geneest
ilonne

Berichtdoor Kitty » vr 23 maart 2018, 17:39

Hi Jose Fijnaart dat ze er verder naar gaan kijken een maand is best lang he. Hopelijk komt het snel goed.
Kitty

Vorige

Keer terug naar Maart 2018