wondje waar geel vocht uit komt

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne, Team, Superuser, Angela, Sanne

wondje waar geel vocht uit komt

Berichtdoor joze » za 03 maart 2018, 21:22

Goedeavond allemaal.

Ik heb eind november een borstbesparende operatie ondergaan en begin januari ben ik toen met de bestraling begonnen.(4 weken bestraald)
Ik heb over het algemeen nergens last van gehad.
Echter de laatste anderhalve week kreeg ik last van steken in de geopereerde borst rondom het littekenweefsel.
Sinds een paar dagen zag het uit of ik een droog stukje huid had waaronder vocht ophoopte.
Ik smeer altijd goed met Calendulan.
Echter vanavond ging het blaartje open en kwam er geel vocht uit...best veel...het prikt nu een beetje.
Kan ik toch gewoon Calendulan blijven smeren of moet ik hier iets anders mee.
Ik moet in de helft van deze maand pas terug naar de oncoloog?

Grt Joze.
joze

Re: wondje waar geel vocht uit komt

Berichtdoor Dees » zo 04 maart 2018, 13:39

Hoi Joze, ik vind het moeilijk om te zeggen wat het is. Het kan pus zijn, maar wondvocht (nodig om een wond te herstellen is ook helder gelig). Het kan ook een blaar zijn. Ik geloof dat ik het zelf schoon zou maken (gewoon met water) en droog zou afdekken en dan gewoon laten genezen. Als het weggaat is het gewoon klaar. Als het terugkomt, kun je altijd nog aan de bel trekken.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Gast » ma 05 maart 2018, 06:36

Hoi Dees.
Dank je wel voor de snelle reactie.
Ik schrok een beetje omdat ik meer dan 3 maanden geleden geopereerd ben maar ik vergeet natuurlijk de bestraling.
Dat is nu ongeveer 5 weken geleden dat de laatste bestraling geweest is .
Het vocht ziet er inderdaad niet uit als pus het is inderdaad helder gelig.
Het is ook naast het litteken .
Ik ben nu een stuk geruster ...dank je wel.

grt Joze.
Gast

Berichtdoor joze » ma 12 maart 2018, 08:21

goedemorgen.

Vandaag controle radioloog en woensdag controle oncoloog.
Kan ik ook vragen wat dit nu is.
Na het opengaan van de blaartjes is de druk en pijn weg maar het komt steeds terug.
Niet dat ik er veel last van heb maar omdat het terug blijft komen maak ik me toch beetje ongerust.

Grt Joze.
joze

Berichtdoor joze » ma 12 maart 2018, 12:05

hoi.
Het is een ontsteking.
Woensdag naar Mammacare en dan hoor ik het wel.
Het is nu om het rode aangetekend en dan zie je beter of het erger wordt.
Ik moet het goed in de gaten houden en direkt aan de bel trekken als nodig.

grt Joze.
joze

Berichtdoor Dees » ma 12 maart 2018, 12:34

He getsie, ik hoop op gewoon een ontsteking en dat dat gewoon weggaat.
Voor de zekerheid zeg ik het toch, het zou heel misschien inflammatoire borstkanker kunnen zijn. Dat zou niet fijn zijn . Beloof je dan dat je er NIET eerst in laat snijden? Dat is het belangrijkst.

Take care
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor joze » ma 12 maart 2018, 14:13

Hoi Dees.

Als ik dit zo lees hoop ik toch ook dat dit maar een ontsteking is..PFFFF moet er niet aan denken.
Gelukkig kan ik woensdag al naar de mammaverpleegkundige..
De bestralingsarts heeft de plek rondom aangetekend zodat te zien is of het groter wordt(de plaats waar het rood is)
Toevallig is het gisteren weer opengegaan en dan loopt het gewoon leeg.
Voordat dit gebeurd doet mijn borst pijn ..de eerste keer toen dit gebeurde was het 1 klein plekje ...nu is is een groter stuk.
Er waren nu 3 blaartjes waarvan er 2 opengegaan zijn..eronder voelt het net of er een tunneltje is....is het leeg dan is het tunneltje ook weg en de roodheid wordt ook minder...ik heb geen koorts en voel me ook goed.
Dit is allemaal zo,n week of 3 geleden begonnen ervoor het ik nergens ook maar last van gehad.
Ben heel benieuwd wat woensdag gezegd wordt...Goed om te weten dat als ..ik niet erin moet laten snijden.

grt Joze
joze

Berichtdoor Marthe » ma 12 maart 2018, 16:58

Dag Joze,
En géén calendulan er meer opsmeren! Sluit huid af ipv dat het kan ademen. Schoonspoelen, schoon droogdeppen en steriel gaasje, meer niet
Sterkte!
Marthe

Berichtdoor joze » di 13 maart 2018, 07:01

Hoi Marthe.
Daar ben ik inderdaad ook mee gestopt voelde niet goed.
Ik maak het inderdaad schoon dep het en doe er een gaasje op .
Ben blij als het morgen is.

grt Joze.
joze

Berichtdoor joze » do 15 maart 2018, 19:26

Hoi allemaal.

De mammaverpleegkundige gaf aan dat het een ontsteking is en dat mijn lichaam het zelf zou kunnen opruimen.
Wat ik zo vervelend vind hieraan is dat iedere keer als ik naar een arts ga het rustig uitziet.
Dat was gisteren ook weer.Vanmorgen toen ik opstond voelde ik de druk weer in mijn borst .
Vanavond ging het weer open dan is de druk eraf en de pijn ook weg.
Ze heeft het ook weer rondom aangetekend en ook zij zei dat als het groter werd ik bellen moest en dan zou de chirurg ernaar moeten kijken.
Het wordt niet groter maar het gaat ook niet weg...iets om gek van te worden.
Het begint ermee dat ik pijnlijke steken in mijn borst krijg en op een gegeven moment is mijn borst gespannen...dat gebeurde nu binnen 2 dagen ..en dan krijg ik een of 2 gele bobbeltjes die dan openspringen.De vorige keer heeft het een week geduurd voordat het weer opensprong.
Zo vervelend dit ...het rode wordt niet erger maar echt minder wordt het ook niet..ik weet niet wat ik hier mee aan moet..ik heb ook geen koorts en voel me ook niet ziek.
Echt heel vervelend dit.

Grt Joze.
joze

Volgende

Keer terug naar Maart 2018