Heftig vloeien

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Heftig vloeien

Berichtdoor niekje » di 30 jan 2018, 15:45

Post uit december is gesloten, dus maar verder in nieuw topic.

Inmiddels sinds oktober ongesteld.Hb is (uiteraard) laag. Oestrogeen hoog, progesteron waarschijnlijk laag. Nu kuurtje Provera gehad om het dik opgebouwde baarmoederslijmvlies af te stoten. Het lijkt erop dat dat goed gaat. Verder geen bijzonderheden te zien. Maar dan? Gynaecoloog adviseert Mirena. Maar met voorgeschiedenis van ER+/PR+ borstkanker op jonge leeftijd lijkt mij dat niet zo'n goed idee. Endometriumablatie kan, maar vaak werkt dat maar tijdelijk... en de tijd tot de overgang is nog lang!

Toch maar Mirena dan? Hoe groot zijn de risico's van Mirena nou echt? Na PR+ borstkanker?
niekje

Re: Heftig vloeien

Berichtdoor Dees » wo 31 jan 2018, 11:58

Hoi Niekje,
Vervolg op dit topic.

Hoe oud ben je? Ik vind de Mirena ook geen optie met een hormoongevoelige tumor op jonge leeftijd, alhoewel........ 14 jaar verder......... denk denk denk...

Is er een reden voor het hevige vloeien? Een vleesboom?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Gast » wo 31 jan 2018, 12:14

Nu 41, dus net 28 ten tijde van borstkanker. Geen bekende genmutatie... Maar wel een tumor van 2,4 cm.. (en nu een goedaardig iets in de hypofyse).

Geen vleesboom. Mogelijk hormonale ontregeling vanuit hypofyse? Maar daar kunnen ze me nog geen uitsluitsel over geven.
Gast

Berichtdoor Dees » do 01 feb 2018, 14:52

Ik zou echt naar een gynaecoloog gaan, bij voorkeur een oncologisch gynaecoloog. Ik denk dat er zeker andere opties zijn dan de Mirena. Ja toch?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Januari 2018