koude rillingen in bloedvaten

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

koude rillingen in bloedvaten

Berichtdoor embe » zo 21 jan 2018, 11:07

Sinds het begin van de chemo's heb ik af en toe last van koude rillingen in mijn bloedvaten. Het begon de eerste chemo al (AC), waarop de verpleging warmtecompressen op mijn arm legde. Dat hielp absoluut tijdens het lopen van het infuus. Bij de paclitaxel had ik geen last van kou bij het inlopen van het infuus. De chemo is nu afgelopen, de laatste was meer dan een week geleden. Maar wat ik op willekeurige momenten steeds heb, is een koude rilling door een deel van mijn bloedvaten. Dat kan zijn in mijn arm (van pols tot oksel), onderbeen of bovenbeen inclusief heup. Het houdt enkele seconden aan en dan is het weer weg. Extra warm kleden of extra warm houden heeft geen invloed. Dit begon al tijdens de kuren, maar het is er nog steeds.
Is dit een nawerking van de chemo? Ik ben vergeten hier de laatste keer met mijn oncologe over te praten.
embe

Re: koude rillingen in bloedvaten

Berichtdoor Dees » zo 21 jan 2018, 20:35

Hmmmm vervelend zeg. Het komt mij niet bekend voor...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Januari 2018