dag en nacht bh aan na borstamputatie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

dag en nacht bh aan na borstamputatie

Berichtdoor Marcellina » do 18 jan 2018, 13:28

Recentelijk is mijn borst geamputeerd. Om zwelling tegen te gaan, is mij geadviseerd om dag en nacht een bh (met de stoffen prothese) te dragen. Maar, is het voor het herstel van de wond niet slecht dat er steeds wat op zit en is het niet goed om de wond toch ook wat aan de 'open lucht' bloot te stellen?
Marcellina

Re: dag en nacht bh aan na borstamputatie

Berichtdoor Ann01 » do 18 jan 2018, 17:57

Ik had een directe reconstructie na amputatie. Omdat de tijdelijk tisseu expander anders van vorm is vroeg ik aan de mammacare of ik dat op kun vullen met een tijdelijke stoffen prothese. Toen werd mij verteld dat ik beter alleen de medische bh dag en nacht moest dragen. Voor de wond liever geen vulling. Wat een verschil in advies.
Ann01

Re: dag en nacht bh aan na borstamputatie

Berichtdoor Dees » vr 19 jan 2018, 07:05

Voor zover ik weet is het geven van druk bedoeld om de seroomvorming (wondvocht) tegen te gaan. Ik weet eigenlijk niet of dat echt werkt. De wond is met een dag of 5 dicht. Wonden genezen het beste in een vochtige omgeving, omdat de genezing van onderaf komt. Het is dus niet zo dat je wonden aan de lucht moet laten drogen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Januari 2018