Termijn operatie na chemo

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Termijn operatie na chemo

Berichtdoor Sibaju » di 16 jan 2018, 10:59

Hallo,
Ik heb 8 chemokuren gehad en wacht nu op de oproep voor de borstamputatie. Binnen welke termijn moet de operatie plaatsvinden na de chemo? Ik maak me zorgen dat de kankercellen weer volop woekeren terwijl ik wacht op de operatie. 19 december 2017 heb ik de laatste kuur gehad.
Sibaju

Re: Termijn operatie na chemo

Berichtdoor Pauze » di 16 jan 2018, 11:16

Meestal ergens tussen de 4 en 6 weken. Zodat je lichaam zich wat kan herstellen vd chemo.
Jouw angst heeft iedereen maar zou "zo'n vaart niet lopen" :?
Pauze

Berichtdoor kitty » di 16 jan 2018, 19:48

Meestal inderdaad na 4 weken, bij mij nu iets eerder. Bel ze even? Zodat je zeker weet dat het ingepland is.
is er nog resttumor achtergebleven omdat je je zorgen maakt?
kitty

Berichtdoor Sieta » di 16 jan 2018, 21:22

Ik was ook ongerust omdat ik a. de paclitaxel kuur wegens bijwerkingen niet kon afmaken en b. het 2 maand duurde voor ik kon worden geopereerd. Mijn oncologe stelde voor om direct na het stoppen met de chemo te starten met tamoxifen om evt. risico’s zoveel mogelijk te beperken.
Sieta

Berichtdoor Dees » di 16 jan 2018, 21:26

Hoi Sibuja, spannend is dat he? Hoe heeft de chemo gereageerd op je tumor? Ik dacht zelf ook dat ze altijd vier tot zes weken aanhielden.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Januari 2018