Heftig vloeien

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

Niekje

Heftig vloeien

Bericht door Niekje » vr 29 dec 2017, 17:04

2004: mammacarcinoom rechts 24 mm, oestrogeenreceptor is in vrijwel alle cellen matig tot sterk positief, score 450, progesteronreceptor kleurt matig aan in 50% van de tumorcellen, score 150.

Behandeling 5x FEC, 25x bestraling en 8x met boost, 3 jaar Tamoxifen en Zoladex.

Daarna toch nog een kindje gekregen wat lang (ruim 2,5 jaar) borstvoeding heeft gehad.

Begin dit jaar door vermoeden vervroegde overgang naar gynaecoloog gestuurd. Diagnose op basis van MRI prolactinoom. Cabergoline gaan slikken en prolactinegehalte is nu goed. Menstruatie kwam direct regelmatig terug.

In november maand lang (heftig) ongesteld geweest, tranexaminezuur gekregen: werkte goed. Inmiddels doorgestuurd naar academisch ziekenhuis voor behandeling want twijfel aan diagnose. Uitgebreid bloedonderzoek gedaan, waaruit o.a. het volgende kwam: oestradiol 1600 (referentie 100-1200), FSH laag, net onder referentiewaarde en LH binnen de referentiewaarde.

Nu sinds een week weer heel erg heftige bloedingen, dus huisarts heeft contact opgenomen met gynaecoloog in academisch ziekenhuis (voorgeschiedenis vermeld). Die adviseerde weer tranexaminezuur en als het heftige bloeden stopt Mirenaspiraal plaatsen (omdat dat er voor zorgt dat het baarmoederslijmvlies in rust komt en niet meer reageert op de oestrogenen die voor opbouw zorgen).

Nu is de borstkanker natuurlijk al best lang geleden, maar ik vraag me af of de Mirena wel zo'n verstandige keuze is. Ik denk dat ik sowieso eerst wil weten waar het heftige bloeden vandaan komt (al zal die hoge oestradiol waarde daar wel iets mee te maken hebben).

Dees
Beheerder

Re: Heftig vloeien

Bericht door Dees » vr 29 dec 2017, 21:36

Hoi Niekje, oh je gaat je toch vanalles in je hoofd halen he. Ik vind je gedachtegang wel logisch... Komt het door die prolactinoom, de medicatie of misschien een vleesboom? Afhankelijk daarvan kun je dan actie ondernemen.....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “December 2017”