okselkliertoilet

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

esther valeda

okselkliertoilet

Bericht door esther valeda » di 21 nov 2017, 19:08

Hoe vaak komen er bijwerkingen voor na het verwijderen van alle okselklieren( Okselkliertoilet).
Hoe vaak -in procenten-gevoelloosheid op sommige plekken en hoe vaak zenuwpijn?

Fraz01

Re: okselkliertoilet

Bericht door Fraz01 » di 21 nov 2017, 20:20

Hoi Esther,

Ik idacht 20% kans op zenuwpijn en 20% op lymfeodeem. Ik heb zelf in 2012 meegemaakt dat men een okselkliertoilet adviseerde. Mijn grootste angst was toen het ontwikkelen van lymfeodeem. Daarom heb ik na lang overleg, gesprekken ( second opinion ) en informatie van deze site gekozen voor meebestralen van de oksel ipv okselkliertoilet. De kans op lymfeodeem wordt hiermee met de helft kleiner ( ipv 20% is dat dan nog 10%)
Drie jaar later (2015) had ik voor de tweede keer een primaire tumor in de andere borst met wederom een macrometastasen in de schildwachtersklier. Het advies in mijn ziekenhuis was toen reeds veranderd naar meebestralen van de oksel ipv okselkliertoilet en dat gebeurt gelukkig steeds meer.

Ik zou je adviseren in gesprek te gaan over de optie van meebestralen ipv okselkliertoilet
Zoek anders op deze site naar mijn draadjes “ okselkliertoilet of radiotherapie bij lobulaire Macromet” en “ okd of bestralen vervolg”

Sterkte en s6

.

Gesloten

Terug naar “November 2017”