hormoontherapie

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

BrendaL

Re: hormoontherapie

Bericht door BrendaL » vr 10 nov 2017, 17:18

Ik slik nu een paar weken Tamoxifen en merk er helemaal niks van! Opvliegers had ik al door de overgang die door de chemo in werking is gezet en ik heb daar eigenlijk weinig hinder van. En verder voel ik me ook gewoon helemaal prima. Beweeg nu wel veel meer dan voor de diagnose. Merk dat sporten me heel erg goed doet.

Debbie EM

Bericht door Debbie EM » ma 13 nov 2017, 12:11

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 5 weken Anastrozol. ( heb voor de 2e keer BK, 2005 en 2017, ook hormoongevoelig, 1e keer alleen 36 bestralingen gehad als nabehandeling nu amputatie en hormoontherapie.

Ik had in het begin bijna nergens last van, slik de tablet bij het avondeten omdat in mijn brein de vervelende bot/gewrichtsklachten dan het minste merkbaar zouden kunnen zijn..( nacht die volgt en de dag redelijk goed doorkomen dan ) Heb wel extra vitamine D, Calcium en nog wat vit/mineralen die ik tekort kom. Nu beginnen mijn knieën, bekken/heupen op te spelen, heb ook krachtverlies in mijn handen. Het is allemaal te doen maar ik ben eigenlijk teleurgesteld dat deze klachten nu pas komen..ik dacht echt dat ik er best lekker doorheen rolde. Ook ik geef die pil de schuld.."Niet fair maar wel menselijk toch.

Waar ik moeite mee heb is dat ik de controle kwijt ben, mijn touwtjes niet meer in handen heb maar veel bepaalt wordt door de situatie en klachten. Ik probeer mijn weg erin te vinden en verleg mijn grenzen maar weer en geniet van alles wat nog allemaal wel gaat zoals ik wil ;) en ik probeer mezelf voor te houden dat alles wel weer zal wennen. Sta wel op de lijst om Herstel en Balans te gaan doen dus hoop daar mijn energie level weer op te kunnen bouwen want die is momenteel echt ruk.

Kanker is niet over als je geopereerd bent..het blijft nog lang een deel van je leven. Kitty, ik hoop dat je niet teveel zal merken van de bijwerkingen. Heel veel sterkte en succes!

Kitty

Bericht door Kitty » di 14 nov 2017, 18:41

Dag brenda en debby,
Brenda wat fijn dat je geen bijwerkingen hebt.
En debby ja.... Het is ruk ;) je bent er niet zomaar van af. Wat vervelend dat het weer teruggekomen is.... Krijg je geen chemotherapie deze keer? Heel veel sterkte en zet hem op. En mooi wat je zegt genieten van de goede momenten.... Ja dat leer ik ook!

Debbie EM

Bericht door Debbie EM » wo 15 nov 2017, 16:37

Heej Kitty,

Volgens het protocol zag mijn nabehandeling er als volgt uit; Chemo- en hormoontherapie. Ik loop deze weg al ruim 11 jaar en heb me heel erg verdiept in mijn situatie en heb een pakket op maat gevraagd, niet het standaardpakket. Veel gelezen over ook overbehandeling. Mijn klieren waren schoon, de snijranden en weefsel ook, de scan liet geen uitzaaiingen zien en ik heb me 1000x afgevraagd wat de meerwaarde, toevoeging, nut en het meetmoment zou zijn van chemo. Ik probeer het heel voorzichtig te omschrijven want ik wil niemand op zijn tenen staan maar om het te doen omdat er misschien ergens ooit een verdwaalde minuscuul klein iets zou kunnen zitten, was voor mij geen voldoende om ervoor te gaan. Als ik het celletje niet of nooit zou hebben wat dan.. Ik heb nu ook weer een nieuwe primaire tumor gekregen dus al had ik nog zoveel chemo`s in het verleden gedaan dan had dat hierop geen effect gehad.. Soms is het middel erger dan de kwaal en puur op mijn situatie, er zou geen meetmoment zijn wat het effect aan zou kunnen tonen, mijn gevoel en goede gesprekken met mijn oncoloog ben ik alleen voor de hormoonbehandeling gegaan. Ik wil kwaliteit boven kwantiteit. Het is een weloverwogen beslissing geweest waar ik voor 100% achter sta en gelukkig heb ik artsen die zich heel goed kunnen verplaatsen in mijn keus en beslissing. Was er ook maar iets geweest wat niet "schoon" was dan was ik er wel voor gegaan..

Heel veel sterkte met alles!!

Gesloten

Terug naar “November 2017”