Knobbeltje onder huid 3 jaar na borstamputatie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

camee

Knobbeltje onder huid 3 jaar na borstamputatie

Bericht door camee » ma 30 okt 2017, 19:57

Phoe... bijna 3 jaar geleden flink actief geweest op het forum omdat het mij hielp in de omgang met de borstkanker van mijn moeder. Ik vond het zo prettig om te lezen dat mijn moeder er eigenlijk relatief goed voor stond. Daar kon ik zoveel kracht uithalen. Toen 2 relatief kleine tumoren, poortwachter schoon en geen uitzaaiingen. Behandeling alleen amputatie.

Inmiddels hebben we allemaal de draad weer opgepakt. Wel houd ik die blijvende en slopende angst. Die vanmorgen heel sterk is toegenomen.

Mijn moeder heeft rond de plek waar haar borst is geamputeerd een knubbeltje ongeveer kleine cm groot. Op haar rib, maar lijkt niet vast te zitten. Het gevoel van toen is weer compleet terug. De intense angst en het wachten op uitslagen. Misschien nu nog wel heftiger, omdat je weet wat voor periode er mogelijk (en voor mijn gevoel waarschijnlijk) te wachten staat. Zeker omdat ik mij ook zo slecht voor kan stellen wat op die plek voor "goeds" kan zitten in de vorm van een knobbeltje.....

Donderdag zal een echo worden gemaakt...

Dees
Beheerder

Re: Knobbeltje onder huid 3 jaar na borstamputatie

Bericht door Dees » di 31 okt 2017, 11:59

Getsie, Camee, wat spannend nou weer. Het kan echt vanalles zijn, ook een cyste een vetbultje of littekenweefsel. Ik hoop gewoon héél erg dat het niet weer borstkanker is, maar zou dat zo zijn, dan is dat opnieuw te behandelen met genezingskansen. En dan proberen we natuurlijk weer mee te denken..... Maar ik duim gewoon héél hard dat het niks is....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Oktober 2017”