pijnlijke tumoren

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

embe

pijnlijke tumoren

Bericht door embe » vr 27 okt 2017, 21:30

In juli dit jaar ging ik naar de huisarts met pijnklachten in mijn borst. Diep van binnen voelde ik een brandende snijdende pijn, die soms urenlang aanhield. Aan de buitenkant was niets te zien, en er was ook niets te voelen. Pas op de mammografie werd duidelijk dat er drie tumoren in mijn borst zitten (en ook een in een lymfklier).
Ik heb nergens iets kunnen terugvinden over deze pijn. Zijn er anderen die ook pijn hebben ervaren? Zijn er onderzoeken naar pijn in tumoren geweest?
Voor mij was het de indicatie om naar de huisarts te gaan; ik moet er niet aan denken wat er gebeurd zou kunnen zijn als ik deze pijn niet had gehad.

Dees
Beheerder

Re: pijnlijke tumoren

Bericht door Dees » vr 27 okt 2017, 22:27

Hoi Embe, onderzoeken ernaar ken ik niet. Ik weet dat het soms een symptoom is. Wat goed dat je naar de huisarts gegaan bent. Groeide de tumor misschien in een zenuw of in een spier van de borst? Meestal melden vrouwen geen pijnklachten, maar ik hoorde laats van een professor oncologie dat dat wel kan.

Drie tumoren, poeh. Dat is een reden om erfelijkheidsonderzoek te doen. Is dat ook gebeurd?

Afbeelding

Take care
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

embe

Bericht door embe » za 28 okt 2017, 12:45

Dank voor je snelle reactie, Dees.
Ja, ik heb inderdaad gesproken met de oncoloog over erfelijkheid. Op het lijstje dat zij gebruikte, maar ook op het andere lijstje dat ik had, stond "meerdere tumoren in een borst" niet genoemd. Blijkbaar circuleren er verschillende overzichten. Ik ga het nogmaals ter sprake brengen.
Geen van de tumoren zit aan (of tegen) een spier of zenuw, het zijn puur de tumoren die pijn doen. Ook de uitzaaiing in de lymfklier voelt pijnlijk.
Ik ben nu bezig met chemotherapie, de felheid van de pijn is minder, maar weg is het niet.
Gelukkig is er geen enkele arts geweest die vraagtekens zette bij de pijn, ik krijg alleen steeds te horen dat ze dit nog niet eerder hebben gehoord.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » za 28 okt 2017, 13:43

Hoi Embe, in onze besloten Facebookgroep voor vrouwen met/na borstkanker zit toevallig ook een vrouw die pijn had.

Raar hoor dat meerdere tumoren niet op het lijstje van chirurg staat. Dit lijstje is samengesteld uit de huidige richtlijnen en meerdere tumoren staat er echt op elk lijstje.

Take care !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

embe

Bericht door embe » zo 29 okt 2017, 09:00

Dankjewel, Dees.
Ik heb me aangemeld voor de facebook-groep.

Gesloten

Terug naar “Oktober 2017”