borstkanker

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Elsje

borstkanker

Bericht door Elsje » di 24 okt 2017, 09:37

na 3 operaties van borstkanker, is er vlak onder mn borstbeen een holte ontstaan, en tijdens mijn jaarlijkse controle met mammografie ga ik echt door de grond van de pijn. Heb daarom geweigerd om daar nogmaals aan mee te doen. Was een heel gedoe bij de oncoloog, maar kreeg toen toch te horen die laatste 3x mag u een mriscan laten maken. Dus nu volgend jr nog 1x , daarna mag t niet meer. Ik heb geweigerd om na die laatste maal geen mamo meer te laten doen. Oncoloog zei toen ja maar u moet t wel regelmatig laten controleren, dan moet u maar naar de huisarts gaan! Alsof hij dit zou kunnen voelen, want mijn kanker zat heel diep en was ook niet echt naar voren gekomen toen in de bus. is ontdekt eigenlijk door een echo die later gemaakt is. Ik wil hier alleen maar mee duidelijk maken, waarom is er in n
Nederland niet zo apparaat die driedimensionaal werkt, er zijn wel landen die dit al hebben en is naar mijn idee, veel vrouwvriendelijker dan zoals ik het noem een pletmachine die juist meer kapot maken en een drama voor de meeste vrouwen.

Neetie

Re: borstkanker

Bericht door Neetie » di 24 okt 2017, 11:24

Er zijn wel ziekenhuizen in NL die al werken met 3D mammografie, bijv. Catharina ziekenhuis Eindhoven. Maar er zijn er ongetwijfeld meer.

Fraz01

Bericht door Fraz01 » di 24 okt 2017, 15:39

Als je Googled vind je inderdaad meer ziekenhuizen. Ik lees alleen dat “pletten” ook nog steeds noodzakelijk is.

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 25 okt 2017, 13:10

Elsje schreef:maar kreeg toen toch te horen die laatste 3x mag u een mriscan laten maken. Dus nu volgend jr nog 1x , daarna mag t niet meer.
Misschien mag het van jouw arts niet, maar dan zou ik gewoon naar een ander ziekenhuis gaan. Het lijkt me dat je wel een indicatie hebt voor MRI.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Debbie EM

Bericht door Debbie EM » do 26 okt 2017, 09:24

Ik heb ook altijd MRI scans gehad als nacontrole en een echo. Gewoon elk jaar, 10 jaar lang.Nu helaas in de andere borst BK gekregen waarbij er op de mamma net iets beter zicht was op alles dan op de MRI. De laatste keer dus wel borstfoto`s laten maken maar hebben ze de plaat anders afgesteld. Moet zeggen dat dit echt bijna geen zeer deed. ( ik heb na de borstsparende operatie en mega infectie destijds heel veel litteken en bindweefsel, overbehandelde huid, zit vast aan spierweefsel dus ook altijd pijn ) Misschien kun je het eens navragen in je ziekenhuis..Succes en sterkte

Gesloten

Terug naar “Oktober 2017”