Onzeker

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

Mir72

Onzeker

Bericht door Mir72 » ma 25 sep 2017, 18:36

Hoi hoi,
Ik ben 45 en 31 dec 2015 heb ik te horen gekregen dat ik triple positieve BK had en 1 uitzaaiing in mijn oksel.
Nu, 8 chemo's verder, 4 keer A-C en 4x docetaxel met pertuzumap en ik meen 14x herseprin,
Amputatie, met behoud van tepel, van mijn rechter borst, 16 x bestralen (groot gebied, borst, oksel, sleutelbeen) en 3 expanders verder.
De chemo heeft niks aan mijn BK gedaan, maar second best op mijn okselklier gewerkt.
Mijn eerste expander was lek gegaan en mijn 2de expander is er onlangs uit gehaald omdat ik necrose aan mijn huid heb gekregen.
Momenteel heb ik mijn 3de expander die ze alleen maar geplaatst hebben zodat mijn huid niet gaat "rimpelen" maar word niet meer gevuld.
Ik heb een afspraak bij dokter de boer in het Catharina ziekenhuis te Eindhoven voor een reconstructie vanuit mijn rugspier (LD) en heb een second opinion aangevraagd in het Alexander monro ziekenhuis te Bilthoven.
Waar kan ik resultaten zien van deze operatie?
Ik snap dat ieder mens anders is, dus ook de resultaten van deze operatie.
En mijn grote vraag is, hoe groot is de kans dat de kanker weer terug komt, ik lees het zo vaak dat ze na 2-3 jaar toch weer kanker gevonden hebben, maar dan dusdanig erg, dat genezing niet meer mogelijk is.
Eigenlijk heb ik nog 1001 vragen, maar zal eerst hier alles zo goed mogelijk nalezen waarvan ik denk dat ik er wat asn heb.

Alvast bedankt

Dees
Beheerder

Re: Onzeker

Bericht door Dees » di 26 sep 2017, 20:45

Hoi Mir, ik snap je onzekerheden en vragen. Ik heb nu geen tijd om uitgebreid te antwoorden, maar heb je misschien zin om je aan te sluiten bij deze besloten Borstkanker Lotgenoten Facebookgroep. Veel van je vragen kunnen daar zo beantwoord worden.

Misschien zijn andere vormen van reconstructie ook nog wel mogelijk.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “September 2017”