Overgang door lucrin/zwangerschap

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

xDwergje

Overgang door lucrin/zwangerschap

Bericht door xDwergje » za 22 jul 2017, 11:34

Heyhey,

Ik ben al minimaal 1,5-2 jaar in de kunstmatige overgang door middel van 3-maandelijkse Lucrin spuiten en ben dus al 1,5-2 jaar niet meer ongesteld geweest. Hoe groot is de kans dat je zwanger kunt raken?

Mijn vriend en ik lagen gisteren in bed, alleen het condoom was gescheurd en het is dus bij mij binnen gekomen. Nu maak ik me zorgen dat ik zwanger raak, wat niet de bedoeling is.

Anneke78

Re: Overgang door lucrin/zwangerschap

Bericht door Anneke78 » za 22 jul 2017, 23:47

Lucrin legt je cyclus plat, waardoor je geen eisprong krijgt. Als je al twee jaar niet ongesteld geworden bent, mag je ervan uitgaan dat de Lucrin goed zijn werk doet. Zou je een eisprong hebben en niet zwanger raken, dan zou je ongesteld moeten worden. Aangezien je dat niet geweest bent in die periode, lijkt me de kans op een zwangerschap nihil.
In november 2009 op mijn 31e de diagnose borstkanker. Helaas een talent voor het ontwikkelen van lokale recidieven in mijn oksel. Twee maal in een lymfeklier (2011 & 2012) en een ent-metastase in de huid van het oksellitteken (2014)

xDwergje

Bericht door xDwergje » zo 23 jul 2017, 09:38

Anneke78 schreef:Lucrin legt je cyclus plat, waardoor je geen eisprong krijgt. Als je al twee jaar niet ongesteld geworden bent, mag je ervan uitgaan dat de Lucrin goed zijn werk doet. Zou je een eisprong hebben en niet zwanger raken, dan zou je ongesteld moeten worden. Aangezien je dat niet geweest bent in die periode, lijkt me de kans op een zwangerschap nihil.
Dankje voor je antwoord! Dit stelt me gerust.

Zonnestraaltje

Bericht door Zonnestraaltje » ma 24 jul 2017, 12:15

Met de lucrin spuit of zoladex kun je toch niet zwanger worden? Gebruik zelf de 3 maandelijkse zoladex en wij gebruiken geen voorbehoedsmiddelen meer als we seks hebben. Het klopt toch dat dit niet nodig is?

Anneke78

Bericht door Anneke78 » ma 24 jul 2017, 22:55

Als je volledig in de overgang bent, heb je geen eisprong meer. Zonder eisprong kun je niet zwanger worden. Als de medicijnen goed werken, heb je dus inderdaad geen anticonceptie meer nodig.
In november 2009 op mijn 31e de diagnose borstkanker. Helaas een talent voor het ontwikkelen van lokale recidieven in mijn oksel. Twee maal in een lymfeklier (2011 & 2012) en een ent-metastase in de huid van het oksellitteken (2014)

Gesloten

Terug naar “Juli 2017”