Dikke blauwe ader vanuit oksel naar tepel

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

cocoon

Re: Dikke blauwe ader vanuit oksel naar tepel

Bericht door cocoon » ma 06 mar 2017, 15:12

Dees schreef:Je kunt ook altijd zeggen dat je toch liever naar de Mammapoli gaat he? Ik duim heel hard dat het allemaal een storm in een glas water is.... (en anders staan we klaar om je op te vangen)
Maakt dat zo'n verschil?
Ik kan het altijd nog doen als ik me na morgen zorgen maak natuurlijk. De dokter neemt me in ieder geval erg serieus en onderneemt gelijk actie (ipv wacht maar even af) (blijkt) dus daar ben ik al blij mee

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 06 mar 2017, 16:00

Bij de mammapoli hebben ze meer ervaring met borstkanker. Bij radiologie beoordelen ze in principe alleen de plaatjes. Kijk maar, bij twijfel kun je inderdaad altijd nog naar de mammapoli.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

cocoon

Bericht door cocoon » di 07 mar 2017, 17:35

Dees schreef:Bij de mammapoli hebben ze meer ervaring met borstkanker. Bij radiologie beoordelen ze in principe alleen de plaatjes. Kijk maar, bij twijfel kun je inderdaad altijd nog naar de mammapoli.

ze vonden op de mammo en echo een enorme (hij dacht) 'spatader' en dat was het. En dat hij waarschijnlijk voor altijd zou blijven zitten.
dus ik denk dat ik het daar maar mee moet doen.

Maar ik kan opgelucht zijn ;) Bedankt voor de steun!

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » di 07 mar 2017, 19:33

Oh gelukkig zeg. Wél gek een spatader in je borst toch? Nouja, hoe dan ook, mocht je verandering bemerken, trek dan wel aan de bel. Hopelijk hoeft dat nooit !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

cocoon

Bericht door cocoon » wo 08 mar 2017, 10:48

Dees schreef:Oh gelukkig zeg. Wél gek een spatader in je borst toch? Nouja, hoe dan ook, mocht je verandering bemerken, trek dan wel aan de bel. Hopelijk hoeft dat nooit !!
Vind ik zelf ook. ook het feit dat hij keihard is.
maar goed, als er niets te zien is..

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 08 mar 2017, 12:21

Cocoon, is het stom dat ik zeg dat je misschien tóch even naar de Mammapoli moet gaan en er een mammachirurg naar moet laten kijken? Mijn tumor van 10x6x7 cm is gemist op mammografie en echo en was pas te zien op MRI. Ik wil je niet bangmaken, het komt haast nooit voor maar ik vergeef het mezelf nooit als dat wél jouw geval zou zijn.
Groeten, Dees

cocoon

Bericht door cocoon » wo 08 mar 2017, 12:42

Dees schreef:Cocoon, is het stom dat ik zeg dat je misschien tóch even naar de Mammapoli moet gaan en er een mammachirurg naar moet laten kijken? Mijn tumor van 10x6x7 cm is gemist op mammografie en echo en was pas te zien op MRI. Ik wil je niet bangmaken, het komt haast nooit voor maar ik vergeef het mezelf nooit als dat wél jouw geval zou zijn.
Ik zou me wel zorgen maken als mijn borst een dichte massa had of een stuk groter, maar met mijn cupje A zou ik toch zelf wel iets moeten voelen dan?

cocoon

Bericht door cocoon » wo 08 mar 2017, 12:45

Hoe kwam jij erachter eigenlijk?

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 08 mar 2017, 15:22

Er zat een soort streng in mijn borst. Er werd een mammo en echo gemaakt. Niks op te zien. Bijna een jaar later, als ik op mijn borst duwde kwam er bruin tepelvocht uit. Weer echo, weer mammo, weer niks op te zien. Tepelvocht onderzocht en MRI gemaakt. Ik bleek een tumor te hebben van 10x6x7 cm en positieve okselklieren. Ik ben nu 10 jaar na diagnose hoor.
Groeten, Dees

Gesloten

Terug naar “Maart 2017”