zorgverzekering

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

zorgverzekering

Berichtdoor Wepe » di 29 nov 2016, 20:22

Originele bericht heb ik (Dees) per ongeluk vervangen door mijn eigen bericht. Strekking was, welke verzekering in Nederland zou geschikt voor me kunnen zijn. Ik denk aan veel fysio, vanwege een blijvende blessure aan mijn arm, osteopaat en psycholoog.

Excuus.
Wepe

Re: zorgverzekering

Berichtdoor Elizabeth » wo 30 nov 2016, 12:27

Dag Wepe,

Ik weet niet of ik de naam van mijn verzekeraar mag noemen maar ik woon in het noorden. Deze verzekeraar kan in het hele land gekozen worden. Ik ga er echter van uit dat eigenlijk alle verzekeraars dit wel in hun 'aanbod' hebben.
Ik kreeg in nov. '14 de diagnose borstkanker met een heel traject er achteraan.. En keek op de site van Borstkanker Nederland waar in toen in dec. stond waar je als borstkanker'patient' aan kunt denken qua behandeling. Veel aangehad.
Ik heb voor 2017 de 'alles verzorgd polis' met aanvullend standaard ( 12 x fysio = uit voorzorg 1 x per maand behandeling ter voorkóming van lymfeoedeem middels "fascietechniek" en voor 250,- alternatieve therapie ik koos het eetste jaar voor acupunctuur en dit jaar voor haptonomie) en heb 'aanvullend standaard' tandarts. ( eerste jaar had ik uit voorzorg tandarts 'extra' ivm chemobehandelingen incl.herceptintraject)
Ik kon ivm ruime keuze 'vrij' kiezen qua behandelaar en behandeling van welke orde ook en ook nazorg. Koos ook voor een ziekenhuis ver weg. Ik krijg kilometervergoeding hiervoor. Ivm collectiviteitskorting betaal ik in 2017 €131,- met de €375,- eigen risico.
De tip van Dees gebruik ik ook:
In jan. en dec. van hetzelfde jaar de mammografie, het jaar daarna niet.
Ik weet niet welke keuzes jij kunt/ moet maken... Zorg in ider geval goed voor je zelf.. Per jaar kun je immers weer andere keuzes maken, daar waar jíj je door gesterkt voelt..
Groetjes, Elizabeth
Elizabeth

Berichtdoor Dees » wo 30 nov 2016, 17:46

Hoi Wepe, alles hangt er vanaf wat je nodig hebt.
Het kan zijn dat er voor je aandoening met je arm een chronische indicatie is. Dan betaal je de eerste 20 sessies zelf (of uit je aanvullende verzekering) en daarna is het voor rekening van de basisverzekering (waarbij je wel altijd de eerste 385 euro aan medische kosten per jaar zelf moet betalen, het zogenaamde eigen risico).

Ik schreef vorig jaar dit artikel. Ik heb de informatie geupdate en dat zal één dezer dagen verwerkt worden. Nagenoeg alle informatie is nog steeds actueel. De linkjes zijn ook goed.

Je kunt deze informatie van Independer of deze informatie van de Consumentenbond of deze informatie van Zorgwijzer gebruiken om te kijken hoe de vergoeding is bij de verschillende aanvullende pakketten.

Als je een borstamputatie hebt gehad en een borstprothese draagt, dan is deze informatie relevant:
Afbeelding

en dan deze ook:
Afbeelding

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Wepe » wo 30 nov 2016, 20:22

Beiden Dees en Elizabeth hartelijk dank voor alle info. Het wordt puzzelen.
Ik dien ook nog uit te zoeken of er een verplichte gezondheidsverklaring nodig is.
Dat is een lastige ivm breuk humerus en de BK. Momenteel heb ik nog fysio, maar dat zou ook in NL mogen een jaar lang fysio voor een gecompliceerd geval.
Heeft iemand ervaring met DSW? Misschien kun je mij de naam per pb sturen Elizabeth.
Voor de emigratie naar Frankrijk was ik bij Zilveren Kruis, maar ik was daar niet echt tevreden over.
Ik vermoed te grootschalig?
Alvast dank weer,
groet Wepe
Wepe

Berichtdoor Dees » wo 30 nov 2016, 20:41

Hoi Wepe, je moet echt kijken welke vragen er gesteld worden áls er medische selectie is. Ik zit zelf al een paar jaar bij PNOzorg (ONVZ) en daar vragen ze alleen of je fysiotherapie hebt gehad of verwacht nodig te hebben en idem voor vruchtbaarheidsbehandelingen en orthodontie en dat alleen voor de duurdere, vrij uitgebreide verzekering.

Dit staat er op Independer:

Het aantal verzekeraars dat medische selectie toepast wordt steeds minder. Alleen ONVZ, De Amersfoorste, Zilveren Kruis, Avéro Achmea en PNOzorg kijken nog voor de uitgebreide aanvullende verzekeringen of zij je wel of niet willen accepteren. Maar voor de uitgebreide aanvullende tandartsverzekeringen zijn er nog wel diverse verzekeraars die willen kijken hoe je gebit er voor staat voordat zij je willen accepteren. Meestal stelt een verzekeraar je dan een aantal vragen, maar soms willen ze ook een verklaring van je tandarts hebben. In onze vergelijking kun je zien of je altijd direct wordt geaccepteerd of dat er medische selectie is.

Tandartsverzekeringen hebben vaak een vorm van selectie. Zelf heb ik geen tandartsverzekering. Het loont in mijn geval eigenlijk nooit. Ik zet wel geld apart.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Wepe » wo 30 nov 2016, 21:09

Dank weer Dees puzzelen dus! Vwb aanvullende de tandarts verzekering, de mondhygienist is voldoende.
Groet, Wepe
Wepe

Berichtdoor Dees » wo 30 nov 2016, 21:44

Ha Wepe, dan loont een tandartsverzekering eigenlijk nooit. Vaak krijg je maar 50% vergoed. Tja, dan moet je wel dubbel zoveel kosten maken. Je kunt het ook gewoon zelf betalen. Dat doen wij.
Groeten, Dees
Dees
Beheerder

Keer terug naar November 2016