spierpijn

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

spierpijn

Berichtdoor Gast » za 26 nov 2016, 10:21

Hoi,Vanaf mijn 5 e chemokuur ( taxotere) heb ik last van spierpijn. Vooral in benen en rug.
Lopen gaat prima, maar als ik daarna even gezeten heb en op wil staan....ik lijk wel 80 ( en ben 40). De laatste chemo is nu zo'n 3 maanden geleden en sinds 2 maanden slik ik tamoxifen.
Nu lijkt de pijn in mijn benen iets af te nemen, maar mijn rug wordt erger. En dan slaat de angst soms toe....
Is dit herkenbaar? En kan er tijdens de chemo een uitzaaiing ontstaan zijn in mijn rug? Of is het aannemelijker dat het bijverschijnselen zijn van de chemo, neulasta en hormoontherapie?
Gast

Re: spierpijn

Berichtdoor Dees » za 26 nov 2016, 14:49

Hoi Gast, lastig te zeggen wat het is. Spier- en gewrichtspijn is zeker een verschijnsel dat bij de overgang en het slikken van tamoxifen hoort. Ik vergelijk het maar met reuma. Startpijn.

Er kán best een uitzaaiing ontstaan tijdens chemo, maar dat komt niet vaak voor. Ik denk altijd, eerst afwachten of het weer weggaat. Blijft het of wordt het erger, dan kun je er over een paar maanden ook nog iets aan doen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar November 2016