knobbeltje in borst

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Beertje

knobbeltje in borst

Bericht door Beertje » di 22 nov 2016, 20:20

Hallo allemaal,

ik zal maar meteen met de deur in huis vallen. Een maandje geleden ontdekte ik een knobbeltje in mijn rechterborst. Ik ben hiermee naar de huisarts gegaan en zij voelde hem ook. Hij zat naar haar zeggen erg diep en niet beweegbaar. Ik moest maar terug komen als ik in mijn menstruatie cyclus zat of er vlak na. Dit gedaan. Knobbeltje zat er nog. Hij was nog steeds niet beweegbaar en diep, nu vertelde ze ook dat hij niet helemaal begrensd was. Ik moest mij niet druk maken, maar voor om mij gerust te stellen heeft ze mij een verwijzing gegeven voor een echo te maken.
Ik ben naar huis gegaan en heb het me allemaal even laten bezinken. Ik ben natuurlijk gaan googlen ( het slechtste wat je moet doen in zo'n situaties natuurlijk), maar ja dat heeft mij wel een beetje zorgen laten maken. Zij zegt mij geen zorgen te maken, maar als ik de meeste verhalen lees moet ik mij wel zorgen maken...
Nu weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik het moet zoeken.
Iemand deze ervaring ook gehad?

Dees
Beheerder

Re: knobbeltje in borst

Bericht door Dees » di 22 nov 2016, 20:28

Hoi Beertje, het is niet gek dat op internet vooral de verhalen over borstkanker worden gedeeld en niet knobbel maar het was niks. Je kunt er niks mee. Je moet ernaar laten kijken. Bv in het Alexander Monroziekenhuis in Bilthoven kun je binnen een paar dagen terecht en krijgt diezelfde dag de uitslag.

Zou het borstkanker zijn, dan staan we klaar om je op te vangen en op weg te helpen. Oké?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Beertje

Bericht door Beertje » di 22 nov 2016, 20:38

Dankjewel voor je snelle reactie.
Ik heb morgen ochtend de afspraak staan voor de echo. Ook al zei mijn eigen huisarts, maak je maar geen zorgen....dit doe ik toch. Ik ben hier helemaal niet in thuis en alle verhalen die ik lees met de kenmerken die mijn huisarts omschreef bleken borstkanker te zijn... Sorry ben gewoon een beetje zenuwachtig denk ik

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » di 22 nov 2016, 21:11

Hoi Beertje, dat snap ik. Ik duim dat het gewóón niks is...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Beertje

Bericht door Beertje » wo 23 nov 2016, 09:45

Nou echo gehad.

Ik mocht binnen komen ( echo is niet gemaakt in het ziekenhuis maar bij mitralis). De beste meneer voelde, gaf aan dat er idd wat zit en dat hij ging kijken. Hij zocht mn leeftijd op. 30!!!owhhh... aait met zn echo apparaat erover heen en zegt dat het een lipoom is. Want ik ben pas 30... daar moest ik het mee doen

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 23 nov 2016, 13:59

Hoi Beertje, ik vermoed dat diegene die de echo maakte wel goed keek naar rafelige randen en zo. Wat altijd geldt: Als het groeit of verandert, trek dan opnieuw aan de bel.

Take care !
Groeten, Dees

Beertje

Bericht door Beertje » wo 23 nov 2016, 23:36

Hoi Dees,

Was het maar zo dat hij erna heeft gekeken. Hij is echt maar heel even over mijn borst heen gegaan. Bij binnenkomst was ik al meer een last dan wat anders. Ikben wel geteld misschien maar net 2 minuten bij hem geweest, als het niet korter was.
Ik moet het hier ook mee doen... oke.... maar het is zo tegenstrijdig.

Dankjewel voor je reactie!

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » do 24 nov 2016, 10:13

Hoi Beertje, als je je niet serieus genomen voelt en je bent er niet gerust op, zou je dat best met je huisarts kunnen bespreken en naar een ander ziekenhuis kunnen gaan. Vervelend dat dat zo verlopen is. Take care.
Groeten, Dees

Gesloten

Terug naar “November 2016”