gevolgen voor bestaande overlijdensrisicoverz na borstkanker

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

gevolgen voor bestaande overlijdensrisicoverz na borstkanker

Berichtdoor manvan » di 22 nov 2016, 13:17

LS
Mijn vrouw is einde 2012 gestart met een anderhalf jaar durend behandelingstraject eiwitgevoelige borstkanker. We zijn nu 4 jaar verder en de laatste jaarlijkse mammografie was goed.
Nu de mist een beetje is opgetrokken vroeg ik me onlangs af.
Wij hebben in 2002 een hypotheek incl. ovr (overlijdensrisicoverzekering) afgesloten voor ons huis.

Nu lees ik op internet allerlei info over wat te doen als je borstkanker hebt gehad en je nog een NIEUWE ovr wilt afsluiten.
Maar wat als je er al een hebt lopen en je vrouw heeft borstkanker achter de rug (hopenlijk?).

Is het risico dat de ziekte weer terugkomt of niet blijkt weggeweest te zijn bij mijn vrouw voor rekening van de verzekeraar of moeten wij melding maken van eea bij de verzekeraar?
En gaat die dan ter plekke de premies verhogen?

Ik hoor het graag, met dank.

Maarten
manvan

Re: gevolgen voor bestaande overlijdensrisicoverz na borstka

Berichtdoor Dees » di 22 nov 2016, 13:33

Beste Manvan,
Je hoeft niks te melden en de overlijdensrisicoverzekering blijft gewoon doorlopen. Hopelijk overlijdt ze pas als ze heel oud is. Zou dat onverhoopt eerder zijn, dan kun je aanspraak maken op de verzekering. Daar is die voor afgesloten. Zou je ooit willen verhuizen of elders een hypotheek willen nemen, dan kun je die lopende overlijdensrisicoverzekering in de meeste gevallen meenemen.

Hier vind je meer informatie: www.kankerenverzekeren.nl.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar November 2016