Pijn

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Nans

Pijn

Bericht door Nans » di 23 aug 2016, 07:07

Ik hen donderdag mijn eerste tac kuur gehad. Vrijdag heb ik een spuit gehad voor het aanmaak van het beenmerg. Ik ben direct begonnen met paracetamol. Ik heb veel pijn gehad in mijn botten. Gelukkig is dat nu bijna weg. Tegelijkertijd veel pijn in buik. Gelukkig gisteren morgen eindelijk ontlasting. Vannacht bijna flauwgevallen van heftige buikpijn. Herkent iemand dit? Wat kan ik er aan doen?

Dees
Beheerder

Re: Pijn

Bericht door Dees » di 23 aug 2016, 11:02

Hoi Nans, wat vervelend. Met een dag of vijf gaat het beter is mijn ervaring. Pijn in botten en gewrichten kan zowel van de pegfilgrastim (spuit) komen als van de TAC-kuur. Paracetamol slikken is inderdaad het beste dat je kunt doen. De pijn in je buik zou door obstipatie kunnen komen. Van één van de antimisselijkheidsmiddelen, ondansetron, kun je enorme obstipatie krijgen. Je kunt het beste vragen om magnesium of lactulose (maar dat vind ikzelf heel smerig).

Ik kreeg ook nog brandend maagzuur van de kuur. Vraag dan om een maagzuurremmer en laat je niet wegsturen met tips als vla eten en zo...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Augustus 2016”