Hoe snel is Letrozol uitgewerkt?

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

Jacq_67

Hoe snel is Letrozol uitgewerkt?

Bericht door Jacq_67 » ma 22 aug 2016, 18:10

Ik heb 2 weken geleden besloten te stoppen (in ieder geval tijdelijk) met de hormoontherapie.
Ik heb 2,5 jaar Tamoxifen geslikt en en half jaar Letrozol
Naast klachten als enorme opvliegers, nachtzweten en niet meer slapen na 03.00 uur, gewrichtspijnen, wazig zien, concentratieproblemen, doffe hoofdpijn, libidoverlies en aankomen, werd ik apathisch en vlakte ik psychisch helemaal af, niks boeide me meer.
Ik kan eigenlijk niet meer, na 3,5 jaar vechten tegen deze oneerlijke ziekte kies ik voor kwaliteit van leven in het hier en nu, i.p.v. de zekerheid te nemen om over 10 jaar (misschien) nog in leven te zijn en dan te moeten leven met deze verschrikkelijke bijwerkingen.
Ik las eens een opmerking van een vrouw die het "een schandaal" vond dat deze medicijnen werden voorgeschreven en zo zie ik dat eigenlijk ook.
Ik weet dat ik een risico neem, mijn borstkanker was 100% hormoongevoelig en ik had 4 besmette klieren.
Maar ik kan gewoon niet meer en wil iig een pauze.
Mijn oncoloog heb ik nog niet ingelicht, het is toch mijn keuze, mijn lijf, mijn leven.

Maar naast dit relaas, zou ik willen weten hoe lang het duurt eer de Tamoxifen uit mijn "systeem" is, ik merk nu nog maar weinig tot geen verschil, in tegenstelling tot Tamoxifen, toen ik die 2x vergat in 1 week voelde in me direct beter?

Dees
Beheerder

Re: Hoe snel is Letrozol uitgewerkt?

Bericht door Dees » di 23 aug 2016, 11:05

Hoi Jacq67, wat een moedige beslissing. Als je goed geinformeerd bent, is het echt alleen aan jou om deze keuze te maken. Zo is dat. Stel nou dat de klachten niet afnemen, dan kun je overwegen het toch weer te gaan slikken.

Ik heb begrepen dat het ongeveer een half jaar duurt voordat het echt helemaal uitgewerkt is. De vraag is ook of je eierstokken weer gaan werken. Ik vermoed namelijk dat je van de overgang de meeste klachten hebt.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Augustus 2016”