XTC en capecitabine

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

Miekje

XTC en capecitabine

Bericht door Miekje » zo 07 aug 2016, 10:20

Ik heb uitgezaaide borstkanker en op mijn bucketlist staat nog eens een keer feesten met XTC. Ik weet dat dit niet verstandig is icm met bv tamoxifen, omdat de XTC ingrijpt ergens in een zelfde pathway als tamoxifen dat doet en dan de werking vermindert. Ik vroeg me af of het wel 'veilig' is icm met capecitabine, dat ik nu gebruik.

(Ik hoef geen preken van: pas op met XTC uberhaupt, weet wat je doet, doe geen drugs... etc etc. Het zijn gecheckte pillen en ik weet dat het altijd opletten blijft. Er zullen mensen bij zijn die het vaker gebruiken. Het gaat me puur om het feit of het kan interfereren met mijn medicatie en zo ja, of het extra kwaad doet aan mijn lichaam, of aan de werking van de medicijnen (dat ik bv beter even kan stoppen met de inname).)

Dees
Beheerder

Re: XTC en capecitabine

Bericht door Dees » zo 07 aug 2016, 14:19

Hoi Miekje, we preken niet hoor. Waarom zouden we? Er is al eens eerder een vraag gesteld over XTC, MDMA en chemo.

Er is niet veel informatie over te vinden. XTC kan hartritmestoornissen geven en capecitabine (Xeloda) kan ook hartproblemen geven. Of de middelen met elkaar concurreren als het om de afbraak gaat, kan ik niet vinden, maar een apotheker moet dat kunnen beantwoorden.

Misschien heb je nog iets aan dit antwoord.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Miekje

Bericht door Miekje » wo 10 aug 2016, 12:21

Dank je wel! :-)
Fijn dat er niet gepreekt wordt. ;-)

Ik ga de gok maar wagen, ik voel me lichamelijk prima en de dosis capecitabine die ik neem is niet heel hoog. Toch leuk als ik die (hopelijk leuke!) ervaring nog eens mee kan maken.
Dank voor het antwoord!
Groetjes, Miekje

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 10 aug 2016, 20:30

Hoi Miekje, laat je weten hoe dat bevallen is? Hit the bucketlist !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Augustus 2016”