Symptomen van eierstokken kanker maar geen gen brca 1of 2 ge

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Speranza

Symptomen van eierstokken kanker maar geen gen brca 1of 2 ge

Bericht door Speranza » za 11 jun 2016, 21:54

3 Jaar geleden borst kanker met gevolg,amputatie beide borsten.
In December geopereerd (Ablatie) in mijn hart.
Ik heb de onderzoek van gen BRCA 1 en 2 gedaan geen afwijking gevonden.
Toen hebben besloten om mijn eierstokken niet verwijderen.
Ik was wel blij mij,maar nu heb ik symptomen van eierstokken kanker.
Dikke buik ,opgezwollen gevoel extreem vermoeidheid mijn eerste menstruatie was toen ik 9 jaar was,misschien is de spookje kanker even terug,maar mijn vraag is wat moet ik doen zo laten of toch
mijn huisarts bellen ?Dat doe ik niet zo snel ,geen zin om te horen alweer? Ik ga echt niet vaak ,wel voor mijn hartkloppingen ,maar na 3 jaar had ik toch gelijk.(na Ablatie gaat het goed ).
Wat is volgens jullie de beste wat ik kan doen? Alvast bedankt.!
Oh ja,in mijn familie komt vaak borstkanker voor en andere soorten kanker!

Dees
Beheerder

Re: Symptomen van eierstokken kanker maar geen gen brca 1of

Bericht door Dees » zo 12 jun 2016, 15:18

Hoi Speranza, wat een spanning. Als klachten een tijdje aanhouden, moet je altijd naar de dokter gaan en er naar laten kijken. De klachten die je noemt, kunnen door heel veel dingen veroorzaakt worden en ook vanzelf weer weg gaan.

Is er ook naar andere vormen van erfelijke aanleg voor kanker gekeken? Zo niet, dan kun je het beste teruggaan naar de klinisch geneticus en daarnaar vragen? Cowden, Lynch, Li Fraumeni, CDH1... (om maar wat te noemen)

Afbeelding

Take care !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Speranza

Re: Symptomen van eierstokken kanker maar geen gen brca 1of

Bericht door Speranza » zo 12 jun 2016, 16:31

Hoi Dees ,bedankt voor de antwoord. Ik denk dat ik morgen even ga bellen bij LUMC.
Hun hadden ook aan mij vertelt dat misschien over een paar jaar iets meer wisten,
ik denk dat ik even niet meer wist hoe en wat. :oops:
De sprookje kanker is af en toe nog aanwijzig ,misschien zou nooit meer over gaan,
ik ben nog steeds erg moe maar niet altijd ,even een plaats geven aan alles.
Nogmaals bedankt.

Groeten

Gesloten

Terug naar “Juni 2016”