Schema chemo AC & Carbo Paclitaxel van het AvL

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Hilde

Schema chemo AC & Carbo Paclitaxel van het AvL

Bericht door Hilde » za 04 jun 2016, 20:26

Beste,

Bij mij (30) is begin van dit jaar borstkanker geconstateerd (triple neg, uitzaaiingen naar klieren). Helaas blijk ik drager van een BRCA mutatie. Ik word heel goed behandeld in een ziekenhuis in de buurt en krijg neoadjuvant 4 AC en 12 Paclitaxol. Nu adviseert het AvL in een second opinion de toevoeging van Carboplatin aan het chemo schema. Het AvL doet deze toevoeging van Carboplatin standaard bij triple neg & BRCA.

Weten jullie hoe het schema van deze kuren in het AvL eruit ziet? Ik dacht dat ze zei 4 X AC - 6 weken alleen Paclitaxel en dan nog 6 weken Paclitaxel EN Carboplatin.
Maar op internet vind ik alleen schema's met 3 wekelijks Carboplatin.

Dees
Beheerder

Re: Schema chemo AC & Carbo Paclitaxel van het AvL

Bericht door Dees » za 04 jun 2016, 20:58

Hoi Hilde, he jakkie..... Spannend allemaal.

Het schema is 4x AC dose dense en daarna 12x wekelijks paclitaxel (Taxol) + carboplatin.

Je zou ook nog mee kunnen doen aan de studie waarbij een PARPremmer preventief gegeven wordt. Het gaat om de Olympia-studie.

Deze locaties doen mee:
Research Site Recruiting
Alkmaar, Netherlands
Research Site Recruiting
Amsterdam, Netherlands
Research Site Recruiting
Breda, Netherlands
Research Site Recruiting
Geleen, Netherlands
Research Site Recruiting
Leiden, Netherlands
Research Site Recruiting
Maastricht, Netherlands
Research Site Recruiting
Rotterdam, Netherlands
Research Site Recruiting
Zaandam, Netherlands
Bron: Clinical Trials.gov

Hier staat uitgelegd hoe PARPremmers werken.

We hebben een besloten BRCA-Facebookgroep. Als je zin hebt, kun je je aansluiten. Er zitten meerdere dames in die nu chemo krijgen. Je krijgt altijd een berichtje. Dat berichtje kan in je Verborgen Inbox van facebook terecht gekomen zijn.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Hilde

Bericht door Hilde » zo 05 jun 2016, 19:29

Hoi Dees,

Dank voor je snelle reactie! Bedoel je dat je de Carboplatin dan ook 12 keer wekelijks krijgt?
Ik dacht dat de verpleegkundige van het AvL zei 6 weken alleen Pacli en dan 6 weken Pacli en Carbo. Maar zeker weet ik het niet meer..........

Ik ga op de Facebookgroep kijken.

Groetjes,
Hilde

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » zo 05 jun 2016, 21:16

Hoi Hilde, voor zover ik weet krijg je paclitaxel en carbo wekelijks.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Alexandra1982

Bericht door Alexandra1982 » ma 06 jun 2016, 10:16

Beste Hilde.

Mijn situatie klinkt enigszins als die van jou. Begin dit jaar, op 33-jarige leeftijd diagnose borstkanker, triple negatief, brca-1-mutatie. Ziekenhuis waar ik chemo krijg werkt samen met avl en hebben goed overleg onderling. Na vier keer driewekelijks AC, krijg ik nog twaalf keer wekelijks taxol met daarbij elke drie weken Carboplatin.. Dat is dus ook nog een mogelijk schema. Daarna ga ik als het goed is meedoen met de Olympia-studie. Daarvoor ben ik ook in het avl langgewenst om voorlichting te krijgen.

Groet,
Alexandra

Gesloten

Terug naar “Juni 2016”