pathologie verslag

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

Zonnestraaltje

pathologie verslag

Bericht door Zonnestraaltje » do 24 dec 2015, 14:24

Hoi Dees,
Ik heb deze week mijn pathologieverslag gekregen, nu staan er een aantal dingen in die ik niet snap. Misschien dat jij wat verheldering kan geven?
1).Er staat infiltrerend ductaal carcinoom met CCR. Weet jij wat CCR betekent?
2). Bij klinische gegevens staat BRCA status niet duidelijk (volgens EZIS: geen BRCA draagster, volgens aanvraag wel). Weet jij wat dit betekent ? Ik heb nml de uitslag van het genonderzoek gehad en ben geen BRCA draagster? Is dit een foutje in de gegevens?
3). Wat is hypersecretoir klierweefsel?
4). Bij moleculaire biologie staat:
Her2neu SISH: 2-3 spots per kern, soms tot 5 spots. Niet geamplificeerd. Wat betekent dit?

Alvast heel erg bedankt!

Dees
Beheerder

Re: pathologie verslag

Bericht door Dees » vr 25 dec 2015, 13:47

Hoi Zonnestraaltje, nee, het spijt me. Dit gaat mijn kennis te boven. Ik lees het als een beschrijving van de patholoog, waar voor de praktijk verder geen gevolgen aan zitten... Je kunt om een gesprek met de patholoog vragen he. Dat is niet gebruikelijk maar het kan wel...
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Zonnestraaltje

Re: pathologie verslag

Bericht door Zonnestraaltje » vr 25 dec 2015, 21:16

Bedankt voor je snelle reactie! Ga ff met mn ziekenhuis in overleg voor wat meer info.

Gesloten

Terug naar “December 2015”