Angioinvasie dubieus

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

Trip15

Angioinvasie dubieus

Bericht door Trip15 » do 26 nov 2015, 22:32

Beste Dees,
Zou je mij kunnen vertellen wat 'angioinvasie dubieus' inhoudt?
- lijkt mij dat je wel of niet kankercellen aantreft in in bloedvaten of lymfebanen in borst. Wat is dubieus dan?
- wat als er inderdaad kankercellen in de vaten/banen zitten, hoeveel % kans geeft dit dan op uitzaaiingen, zijn daar statistieken van?

Dank je wel alvast voor je reactie!
Groeten Trip15

Trip15

Re: Angioinvasie dubieus

Bericht door Trip15 » vr 27 nov 2015, 09:14

Oh ik vergeet nog te zeggen: dank je wel dat je o.a. Dr. Jager van Daniel den Hoed hebt aanbevolen. Ik ben naar haar overgestapt en ben erg blij met haar!

Dees
Beheerder

Re: Angioinvasie dubieus

Bericht door Dees » za 28 nov 2015, 21:48

Hoi Trip15, op je beide vragen kan ik je geen antwoord geven. Ik denk dat er twijfel is of er nou wel of geen vaatingroei is van de tumor of niet. Waarom die twijfel er is, weet ik niet. Ik weet wel dat er bij pathologie veel vaker twijfel is. Je zou een afspraak met de patholoog kunnen maken, zodat hij het je uitlegt. Dat gebeurt niet vaak, maar een vriendin van mij heeft zo ook een gesprek gehad en dat hielp haar enorm in de verwerking.

Vaatingroei (angio-invasie) is qua prognose iets ongunstiger, maar hoeveel precies kan ik niet zeggen en ook niet wat dat dat is als het dubieus is.

Bij het berekenen van de prognose wordt vooral gekeken naar leeftijd, grootte van de tumor, graad van de tumor, aantal positieve okselklieren en dan de eigenschappen van de tumor. Het blijft een grove inschatting zo'n prognose.

Fijn dat je tevreden bent met je arts !! Veel sterkte
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “November 2015”