Tepels verkleurd en korstjes

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Ir75

Tepels verkleurd en korstjes

Bericht door Ir75 » za 26 sep 2015, 07:52

Goedemorgen allen , 15 september ben ik dubbelzijdig huid en tepelsparend geopereerd, er zijn expanders geplaatst omdat de doorbloeding van de huidlappen niet optimaal was, ook vanwege een eerdere operatie aan de rechterborst. De wonden zien er rustig uit, pijn vind ik nog behoorlijk pittig maar ik maak me een beetje zorgen over mijn tepels, er zitten korsten op (donker en droog) en de basis van de tepel is gewoon rose, volgens de plastisch chirurg vp en de thuiszorg hoef ik me geen zorgen te maken maar dat doe ik dus stiekem toch, kan ik het afvallen van die korsten versnellen of moet ik er juist vanaf blijven en dingen op z'n beloop laten ? heeft bijvoorbeeld warm houden van de tepels zin voor een betere doorbloeding ? Iemand die dit ook heeft meegemaakt waarbij het uiteindelijk allemaal goedkwam ?
dank vast

Dees
Beheerder

Re: Tepels verkleurd en korstjes

Bericht door Dees » za 26 sep 2015, 19:09

Hoi Ir75, pfff.... Wat een stress he..... Ik weet het echt niet.... Ook niet of je nu nog iets aan de doorbloeding kunt doen. In België gaven/geven ze na diepflap voor de doorbloeding Nootropil, een vaatverwijder, maar ik kreeg daar onwijze hoofdpijn van. Ik heb het in Nederland nog nooit gehoord...... Afwachten, geduld.... Dat is wat ik denk....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gast

Bericht door Gast » za 26 sep 2015, 21:54

Ze zagen na de operatie ook donker en korstig uit maar dat kwam wel goed.. Geef het zijn tijd.

Ir75

Bericht door Ir75 » zo 27 sep 2015, 06:13

Da's fijn om te horen, dank je wel !

Gesloten

Terug naar “September 2015”