Connectie Lichen-Tamoxifen?

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Ptje

Connectie Lichen-Tamoxifen?

Bericht door Ptje » zo 13 sep 2015, 21:50

Hallo Dees (of iemand anders) vorig jaar heb ik je ook een vraag gesteld over droge slijmvliezen. Toen zei jedat het misschien Lichen Sclerosus zou kunnen zijn. Ik heb toen gekeken en dacht nee, dat is het niet. Ben ook niet naar de huisarts geweest wel met de oncoloog erover gehad. Maar die wuifde alles weg. Nu is afgelopen week idd geconstateerd dat het LS is, heel vervelend dus. Maar omdat het vaak voorkomt na bijvoorbeeld de overgang (ofwel hormoonwisselingen) vroeg ik me af of het iets te maken zou kunnen hebben met de hormoonbehandeling. Ik heb tweeenhalf jaar tamoxifen geslikt en toen overgegaan op een soort aridimex (ben even de naam kwijt) en sinds ik daar aan ben begonnen is het explosief verergerd. Ben er inmiddels mee gestopt (ongeveer 2 maanden gebruikt). Heb zelf geprobeerd er iets over te vinden maar helaas. Weet jij er iets meer van?
Hoor het graag!

Grs, P

Dees
Beheerder

Re: Connectie Lichen-Tamoxifen?

Bericht door Dees » ma 14 sep 2015, 12:04

Potjandorie, wat naar zeg. Het heeft er vást mee te maken, maar wat precies, dat durf ik niet te zeggen. De vraag is vooral wat je er nu mee moet. Hoe kun je minder klachten krijgen? Ik wou dat ik je daarmee kon helpen. Stelt je huisarts een stappenplan voor met betrekking tot Lichen Sclerosus?

Heel veel sterkte !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “September 2015”