Knobbeltjes in borst

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

kelly2212

Knobbeltjes in borst

Bericht door kelly2212 » vr 11 sep 2015, 08:24

Hallo allemaal.

Vorig jaar december heb ik te horen gekregen dat ik draagster ben van het brca1 gen. Twee weken geleden voelde ik een knobbeltje in mijn borst en heb daarover gisteren de huisarts gebeld. Ik kon gelijk langskomen en aldaar bleken er twee knobbeltjes te zitten. Ze dacht dat het een soort strengetjes waren maar omdat ik brca1 draagster ben moet ik aankomende maandag toch naar de mamapoli voor verdere onderzoeken. Ik ben 24 jaar en heb in 2007 een fibroadenoom (goed aardig gezwel) in mijn andere borst weg laten halen maar deze knobbeltjes voelen toch echt heel erg anders, minder als een knikker en daarmee iets platter. Ik zit me helemaal kapot te stressen hier, heeft iemand deze ervaring ook gehad? En wat bleek het dan te zijn? Heb al dingen op internet opgezocht maar daar wordt je helemaal bang van. Bedankt alvast voor jullie reacties.

Dees
Beheerder

Re: Knobbeltjes in borst

Bericht door Dees » vr 11 sep 2015, 16:44

Hoi Kelly2212, ik snap je stress heel goed. Ik kan wat-als-scenario's bedenken, maar dat geeft geen enkele zekerheid over jouw situatie. Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt. Er zijn ziekenhuizen waar je dezelfde dag terecht kunt en dezelfde dag uitslag hebt. Dat zou wel fijn zijn he? We hebben een besloten Facebookgroep voor BRCA en CHEK2. Heb je zin om aan te sluiten?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

kelly2212

Bericht door kelly2212 » ma 14 sep 2015, 13:15

Nou vandaag ben ik bij de mamapoli geweest en hebben ze een echo gemaakt van de desbetreffende borst. Op de echo kon de radioloog niks zien behalve borstweefsel. De knobbeltjes waren niet te zien en dus is er volgens hem niets aan de hand. Toch blijft er bij mij onrust heersen. Niet dat ik de deskundigheid van de radioloog in twijfel trek maar omdat ik toch gen draagster ben en de kans aannemelijk is dat er iets is. Heeft iemand ee ervaring mee dat het slechts borstweefsel blijkt te zijn wat een knobbeltje kan vormen?

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » ma 14 sep 2015, 13:25

Hoi Kelly2212,
Er kan altijd iets zijn, maar als de radioloog je net gezegd heeft dat het niks is, dan is de kans dat het toch iets is wel heel erg klein. Sluit je aan bij onze groep ! De andere genmutatiedraagsters kunnen je vertellen hoe zij omgaan met de angst. Wij zeggen altijd (quote van een Amerikaanse arts): Living is far more important than the threat of a possible disease (leven is veel belangrijker dan de bedreiging van een mogelijke ziekte).
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “September 2015”