Oedeem na amputatie

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Claudia

Oedeem na amputatie

Bericht door Claudia » do 10 sep 2015, 20:22

Hoi Dees,

Bijna 2 jaar geleden heb ik een amputatie ondergaan en is de schildwachtklier verwijderd. Omdat die schoon was, is de rest blijven zitten. Wordt er bij een amputatie nog lymfeklieren op andere plekken verwijderd? Mijn tumor zat erg hoog.
Ik blijf af en toe last houden van oedeem en dan ook nog eens op het bovenste gedeelte van mijn borstkas aan de geamputeerde kant. Het geeft een strak gespannen gevoel en af en toe steekt het ook. Geen fijn gevoel. Ik vind dat zo raar als er maar één lymfeklier verwijderd is.

Ik ben benieuwd naar je antwoord.

Groet, Claudia

Dees
Beheerder

Re: Oedeem na amputatie

Bericht door Dees » vr 11 sep 2015, 07:51

Hoi Claudia, operatie, maar ook bestraling, kan vanalles verstoren en bv bindweefsel veroorzaken. Dat kan allerlei klachten geven. Of het komt door die ene schildwachtklier die weg is, ik heb begrepen dat dat wel kan. Wat moet je ermee? Ik zou zeggen, losmasseren en in beweging houden.... Je zou kunnen overwegen naar een therapeut met ervaring met fascietechniek te gaan.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Claudia

Re: Oedeem na amputatie

Bericht door Claudia » za 12 sep 2015, 10:46

Ik ben niet bestraald, dus dat is het in ieder geval niet. Maar bindweefsel na de amputatie, daar had ik nog niet bij stil gestaan. Dat zou het ook heel goed kunnen zijn.

Bedankt voor je antwoord Dees, hier kan ik weer mee verder.

Groetjes, Claudia

Gesloten

Terug naar “September 2015”