Opvullen goede borst

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Lea

Opvullen goede borst

Bericht door Lea » wo 09 sep 2015, 21:43

Wie kan me helpen?
Mijn "goede" borst heb ik n beetje laten opvullen tijdens de wissel van de expander aan de "slechte" kant. Nu 4 weken geleden. Maar nu heb ik constant t gevoel dat de huid van mijn borst verbrand is..Je weet wel...Of ik te lang in de zo'n heb gelegen ofzo..is dit normaal/herkenbaar? Ook heb ik nog geen gevoel in mijn tepel...is er misschien iemand die mij gerust kan stellen??

plastischirurg

Re: Opvullen goede borst

Bericht door plastischirurg » wo 09 sep 2015, 21:59

Hoi Lea,

Ik ga er even vanuit dat je met "opvullen" bedoelt dat men in je gezonde borst een prothese heeft geplaatst.

Vaak zie je na een borstvergroting dat de gevoelszenuwen (vooral die in de onderste helft van je borst en de tepel) "gekneusd" raken. Men noemt dit neuropraxie. Dit is vergelijkbaar met een slapend been. In het begin voel je dan weinig tot niks, waarna de huid en/of tepel juist overgevoelig wordt. In hoeverre dit proces verloopt is heel verschillend. Zo kan dit per persoon, maar ook per plekje verschillen. Het is dus goed mogelijk dat je tepel nog enige tijd ongevoelig blijft, terwijl je huid juist overgevoelig is.
Dit alles is een normaal verschijnsel en zal in de loop der tijd weer verbeteren. Hoe snel, dat is echter niet te voorspellen. In sommige gevallen kan dit nog maanden aanhouden. Zenuwen zijn nu eenmaal zeer gevoelige structuren.

Wanneer je ongerust bent over dit gevoel is het overigens wel van belang ter controle naar de plastisch chirurg te gaan en andere oorzaken uit te sluiten.
De belangrijkste oorzaak anders dan neuropraxie is een (lowgrade) infectie. Daarbij zie je dan vaak nog andere klachten als pijn en een warme, gezwollen en rode borst. Daarbij kun je je ook ziek voelen en koorts krijgen. Het is dus belangrijk om bij aanhoudende klachten toch even op controle te gaan en niet te vertrouwen op forumadviezen, ook niet die van mij :grin: .

Vriendelijke groet!

Gesloten

Terug naar “September 2015”