Drugs

Moderators: Angela, Superuser, Team, Sanne

anoniem

Drugs

Bericht door anoniem » vr 04 sep 2015, 12:22

Mijn vriendin is momenteel onder behandeling van chemo therapy, ze krijgt taxol toegediend. Ze heeft nu 3 behandelingen gehad en krijgt er nog 9 , en daarna een jaar lang herceptin.

Ze houd echter wel van een feestje en neemt ( nam ) recreatief wel eens drugs. Bv. Mdma of een xtc pilletje. Ze voelt zich goed maar zou wel een soort van afleiding kunnen gebruiken in deze vorm, maar dit durft zij niet bespreekbaar te maken met haar artsen.... Ik hoor verschillende verhalen, dat sporadisch gebruik hiervan verder geen invloed kan hebben op de verdere behandeling.... Hebben jullie hier misschien tips of advies over?

Dees
Beheerder

Re: Drugs

Bericht door Dees » za 05 sep 2015, 19:46

Hoi, lastig. Er is niet veel informatie over te vinden. XTC kan hartritmestoornissen geven en dat kan Taxol ook en Herceptin kan ook hartproblemen geven. Daarnaast kan het zijn dat de XTC afgebroken wordt langs dezelfde weg als Taxol. Dat betekent dat als je ze gelijktijdig gebruikt of het één of het ander langer in het bloed blijft zitten dan normaal gesproken.

Als je het mij persoonlijk vraagt, zou ik het risico niet nemen.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “September 2015”