Menstruatie na de behandelingen

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Keti55

Menstruatie na de behandelingen

Bericht door Keti55 » di 01 sep 2015, 08:19

Hoi, Ik ben sinds mijn behandelingen (chemo 6x en hormoontherapie 3 jaar) voor de 4 keer ongesteld geworden. De eerste 2 keer had ik heel weinig en vooral wat bruin bloed( sorry voor de vieze details) . Sinds de 3e menstruatie heb ik eerste 3 dagen hevige bloedingen en ook pijn in mijn onderbuik en bovenbenen. Vanaf de 4e dag neemt het af en 7e dag is het zo goed als voorbij.

Is dit normaal dat ik zo veel bloed en pijn heb? Het is geen hevige pijn, maar zeker wel aanwezig en vervelend. Moet ik misschien naar de dokter? Of komt dit vaker voor na de behandelingen? We zijn ook bezig met zwanger worden dus ben ook bang dat dit misschien niet heel bevorderlijk is of iets is om zorgen over te maken ivm zwanger worden.

Dees
Beheerder

Re: Menstruatie na de behandelingen

Bericht door Dees » di 01 sep 2015, 16:44

Hoi Keti55, in principe is het niet verontrustend. De ene menstruatie is de andere niet. Ik snap dat de spanning zich opbouwt omdat je ook graag zwanger wilt worden. Kun je nog iets met een ovulatietest? (plasticje openwippen, strip eruithalen en over de lengte doorknippen, dan kun je twee of drie keer testen :smile: )

Ik hoop dat je snel zwanger bent !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Keti55

Bericht door Keti55 » di 01 sep 2015, 18:04

Hoi Dees. Ja ovulatie test heb ik afgelopen maand gebruikt en deze was positief. Ook heb ik mijn eisprong duiselijk gevoeld en alle symptomen gehad.

Ik maak mij zorgen over de hevige bloding en vraag mij af dat normaal is na alle behandelingen. Wellicht omdat het 4 jaar onderdrukt is? En of het geen invloed kan hebben op zwanger worden. Of heeft het hier niks mee te maken. Ik heb dit soort blieding wel eerder meegemaakt toen ik een tiener was. Dus 13/14 jaar terug.

laurens van boven

Bericht door laurens van boven » do 03 sep 2015, 13:54

beste keti55,
Als de menstruatie regelmatig en ongeveer om de vier weken is kun je er in ieder geval vanuit gaan dat je inderdaad ook een eisprong hebt. In dat geval heeft een ovulatietest dus geen duidelijke meerwaarde. De hevigheid van het bloedverlies kan verschillende oorzaken hebben. Het lijkt me in ieder geval geen gevolg van de behandeling die je hebt gehad. Veel bloedverlies en buikpijn kan volkomen normaal zijn en bij jou horen, maar er kan soms ook een oorzaak zijn. je kunt dan bijvoorbeeld denken aan een poliep of een myoom (vleesboom). Als de menstruatie duidelijk anders is dan je vroeger gewend was en om dit zeker te weten kan het zin hebben een keer een gynaecologische (dus vaginale) echo te laten maken.
Vriendelijke groet
Laurens van boven
Gynaecoloog

Keti555

Bericht door Keti555 » ma 07 sep 2015, 08:29

Hallo, badankt voor jullie racties. Afgeloepn woensdag een inwendige echo laten maken en geen gekkigheden gezien behalve een cyste wat volgens de gynaecolog waarschijnlijk door de eisprog komt.
Ik heb gelukkig geen pijn meer maar ik zit nu op dag 8 van mijn menstruatie en heb sinds dag 6 ieder ochtens nog wat bruin bloed verlies. Rest van de dag blijft het weg. Dus even afwachten en anders weer dokter bellen want 8 dagenmenstruatie vind ik wel lang en raar.

Gesloten

Terug naar “September 2015”