pathologisch rapport

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

pathologisch rapport

Berichtdoor alieba » di 25 aug 2015, 09:47

Dag Dees.
Na een borstbesparende operatie en bestralingen heb ik toch nog maar even mijn pathologisch rapport opgevraagd en daar heb ineen paar vragen over: Bij klinische gegevens staat als laatste een afkorting: MA. Waar duidt dat op? Ik vind er verder niets van terug.
Wat mij verder opvalt is dat in het rapport over een grotere 'lump' wordt gesproken dan mij verteld is door de artsen na de operatie. Mij was verteld dat er een tumor van 1.6 was weggenomen met daaromheen een rand van 0.5 dcis. In het rapport staat 5.2x5.2x4.3 cm. Dat is een beste hap, maar zoiets zou ik dan ook graag direct horen. Ook het achterlaten van 4 clipjes om de plek van de tumor te markeren ivm radiotherapie is niet genoemd; daar kwam ik per ongeluk tijdens de bestralingen achter. Op het vlak van informatievoorziening en communicatie kan het dus altijd beter.
Verder heb ik er geen problemen mee hoor: de artsen hebben tot nu toe hun werk goed gedaan en ik ben de radiotherapie heel goed doorgekomen. Nu 'alleen nog' de preventieve chemotherapie... dat is wel wat anders natuurlijk, maar ook daar ga ik positief aan beginnen. Ik heb me erover ingelezen en de oncoloog van alles gevraagd, dus ik ben goed voorbereid.
alieba

Re: pathologisch rapport

Berichtdoor Dees » di 25 aug 2015, 10:58

Hoi Alieba,
Ik zou het rapport moeten zien om er iets over te kunnen zeggen. Je kunt me een kopie sturen, als je wilt: info@borstkankervragen.nl
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Augustus 2015