kunstmatige overgang en sex

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

kunstmatige overgang en sex

Berichtdoor giggle » za 15 aug 2015, 10:43

Hoi hoi,

Heb een vraag betrekking hormoongevoelige kanker en het weglaten van een voorbehoedsmiddel bij geslachtsgemeenschap. Nu is het zo dat ik hormoongevoelige kanker heb. Ik word kunstmatig in de overgang gehouden middels Zoladex. Ben daarnaast als de dood om zwanger te raken. Vandaar dat ik mijn partner altijd vraag om alsnog een voorbehoedsmiddel te gebruiken. Echter, kan het ook zonder?? En zijn wij dan 100% verzekerd dat zwangerschap kan worden vermeden. Ik menstrueer niet meer sinds de injecties. Toch blijf ik die gekke angst behouden. Wie kan mij geruststellen??
giggle

Re: kunstmatige overgang en sex

Berichtdoor Dees » za 15 aug 2015, 17:09

Hoi Giggle, als Zoladex goed ingesteld is, kun je ├ęcht niet zwanger raken. Zoladex legt namelijk je eierstokken plat en dan is er geen eisprong meer. Vrouwen die de driemaandelijkse Zoladex krijgen, krijgen soms de laatste twee weken minder opvliegers of een menstruatie-achtig gevoel of zelfs een bloeding. Dan zou je geen drie maanden moeten wachten tot de volgende Zoladex, maar 2,5 maand. Dan kun je ook niet zwanger raken.

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Augustus 2015