knobbeltje in de borst

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

knobbeltje in de borst

Berichtdoor Gast » do 13 aug 2015, 20:56

Vraag voor mijn vriendin. Ze blijven iets voelen in haar borst, maar in de beeldvorming (mri en echo) wordt het niet gezien. Punctie lukt niet omdat het wegschiet. Beleid is nu afwachten tot december. Zelf voel ze het ook duidelijk. Zijn er nog andere opties? want december duurt lang.......
Gast

Re: knobbeltje in de borst

Berichtdoor Dees » do 13 aug 2015, 21:28

Hoi gast, ik vermoed dat de artsen het niet verdacht vinden. Radiologen geven een BIRADS-score. Kunnen jullie het dossier inzien en zien wat voor BIRADS-score er gegeven is? Bij 1, 2 of 3 zou ik het even laten rusten.Het kan heel goed gewoon klierweefsel zijn of een cyste. Als ze het voelt groeien of andere symptomen krijgt, dan moet ze uiteraard aan de bel trekken.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Gast » do 13 aug 2015, 21:48

Het is wat ongrijpbaar, want ze is net een maand of 4 geleden ook geweest (zelfde verhaal) en nu wordt het weer 4 mnd doorgeschoven omdat punctie niet lukt. En een birad score zal er vast niet wezen omdat er op beeldvorming (echo en mri) niks te zien is. Heb je nog tips?
Gast

Berichtdoor Dees » vr 14 aug 2015, 10:00

Hoi gast, ik vind het lastig om antwoord te geven. Vaak als het wegschiet is dat een goed teken. Ik kan geen antwoord geven, omdat er mensen zijn die terecht stress hebben over iets dat helemaal niet goed is, maar er zijn veel meer vrouwen heel angstig over iets dat echt niks is. Ik zou je vriendin willen adviseren om naar de huisarts te gaan en samen te overleggen hoe hiermee om te gaan. Die kan helpen haar angst te parkeren als het overdreven angst is en die kan helpen hoe hier praktisch mee om te gaan als het toch wel enigszins verdacht is.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Augustus 2015