Tintelingen armen en benen

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Tintelingen armen en benen

Berichtdoor Sire » di 11 aug 2015, 07:54

Beste Dees,
In oktober 2014 heb ik de laatste chemokuren gehad. Nu blijf ik met vlagen last houden van tintelingen in armen en benen en heb het idee dat deze na inspanning verergeren. Ik word hier erg onzeker van.
Ook heb ik nog veel last van mijn gewrichten, zijn pijnlijk en mijn nek 'kraakt' zelfs.
Kan dit blijvende schade zijn na chemokuren?
Bedankt vast en groet
Sire

Re: Tintelingen armen en benen

Berichtdoor Dees » di 11 aug 2015, 09:46

Hoi Sire, vervelend is dat he? Vervelend ook dat je bij alles denkt: Het zullen toch geen uitzaaiingen zijn he? Ik ken tintelingen in vingers en tenen wel als 'neuropathie', beschadigde zenuwuiteinden. Bij mij is dat door de jaren heen wel minder geworden of misschien let ik er niet meer zo op, dat zou ook kunnen. Pijn in je gewrichten, kan ook met chemo te maken hebben. Ben je door chemo in de overgang gekomen? Gewrichtsproblemen zie je vaker door de overgang en/of hormoontherapie.

We hebben eens met een groep lotgenoten een lijst restverschijnselen gemaakt. Die staat hier. Ik was verbaasd hoe lang die lijst was en er stonden dingen tussen die ik ook had maar die ik nooit aan de chemo gerelateerd had. Uitprinten, invullen en aan je oncoloog laten zien? Kijken of hij voor sommige problemen een oplossing heeft?

Take care !
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Re: Tintelingen armen en benen

Berichtdoor Sire » di 11 aug 2015, 09:52

Dank je wel Dees!
Sire

Keer terug naar Augustus 2015