bijwerking HT haaruitval

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

bijwerking HT haaruitval

Berichtdoor pfff » ma 29 jun 2015, 22:41

Hoi,

Een vraag over de bijwerkingen van hormoontherapie. Ik verlies sinds ik ben begonnen met hormoontherapie keer op keer een deel van mijn wimpers en wenkbrauwen. Gelijk daarna groeien er weer nieuwe. Iedere keer heb ik dan weer een periode dat ik denk van potjandorie dit heb ik toch al een keer met chemo moeten meemaken. Wat is dit nou weer in hemelsnaam? Heb ik dit alleen of hebben meer mensen dit? Ik wil mijn volle wenkbrauwen en wimpers weer teruuuug :( Ik zie er weer ziekjes uit zo!
Wat pakt deze ziekte veel van je af....
pfff

Re: bijwerking HT haaruitval

Berichtdoor Dees » di 30 jun 2015, 09:16

Hoi Pfff,
Ontzettend balen, ik kan niet anders zeggen. Wat voor chemo heb je gehad? Hoe lang is het geleden?

Ik herken je wenkbrauw/wimper-probleem niet direct maar mijn hoofdhaar is nooit teruggekomen zoals het was. Ik had heel dik haar en een volle bos en nu heb ik een bijna kale plek bovenop. Er is geen ander alternatief dan dat accepteren en ik verf het heel blond en houd het heel kort, dan is het nog het beste te doen. Er zijn dagen dat ik er verdrietig over ben, maar wat moet ik ermee? Accepteren en doorgaan......

Je naam zegt het al..... pffff
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Mo1966 » di 30 jun 2015, 12:05

Komt dat weer in orde als de hormoontherapie stopt? Of is het blijvend dun(mijn haar is ook echt niet wat het was)
Mo1966

Berichtdoor Dees » di 30 jun 2015, 12:46

Hoi Mo1966,
Ik slik al 5 jaar geen hormoontherapie meer. Ik ben wel blijvend in de overgang omdat ik geen eierstokken meer heb. Met mijn haar is het nooit meer goedgekomen.... Ik wou dat ik iets opwekkenders te vertellen had.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Juni 2015