Uitzaaiingen - herinneringen maken

Moderators: Angela, Sanne, Team, Superuser

Anoniempje

Uitzaaiingen - herinneringen maken

Bericht door Anoniempje » za 30 mei 2015, 13:03

Hoi Dees en anderen,

Een lotgenootje waar ik mee bevriend ben heeft helaas uitzaaiingen en het gaat niet zo goed met haar. Haar zoontje is 4. Ze is met haar man aan het zoeken naar ideeen om het zoontje herinneringen aan haar mee te geven en herinnneringen aan haar te creeeren. Ik vroeg me af of iemand hier misschien goeie ideeen heeft of ons naar een behulpzame websites kan verwijzen. Ze zijn ook op zoek naar (Engelstalige) boeken die over dood en verlies gaan. Mocht iemand nog advies of ideeen hebben dan hoor ik het graag.

Eva C

Re: Uitzaaiingen - herinneringen maken

Bericht door Eva C » za 30 mei 2015, 18:55

Misschien kan een herinneringen doos helpen. Dat is iets wat je samen knutselt... De parfum van mama, een sjaaltje/juweeltje . een knuffeltje dat altijd bij het kindje blijft , een aandenken aan een leuke dag , .. Je kan via internet ook een echte ster kopen en dat cadeau doen.. In ieder geval veel sterkte !

EdithJ

Bericht door EdithJ » za 30 mei 2015, 20:46

Ik heb onlangs in het boek Kankerklas gelezen over een ouder die een herinneringsfilm heeft laten maken. Op deze site staat daarover meer informatie: http://herinneringen-enzo.nl/waarom/

Krul

Bericht door Krul » za 30 mei 2015, 20:57

zie ter inspiratie het verhaal van Annemiek in 'Over mijn lijk'. Zij moest ook afscheid nemen van haar zoontje door kanker. Ze maakte voor hem een kist vol herinneringen. Zie: http://oml.bnn.nl

Marianne Lev

Bericht door Marianne Lev » za 30 mei 2015, 22:43

Hoi anoniempje,

Toen ik zelf de diagnose borstkanker kreeg vorig jaar tijdens mijn zwangerschap heb ik ook heel veel nagedacht over wat ik kan doen voor mijn kindje om mij te herinneren. Ik schrijf dagelijks kleine stukjes in een dagboekje over wat we meemaken samen en hoeveel ik van hem hou. Verder is het een mooi idee om filmpjes te maken van het voorlezen van verschillende boekjes, zodat deze voor het slapen gaan getoond kunnen worden, het inzingen van liedjes en inderdaad zoals hierboven ook genoemd, een mooie herinneringsfilm maken van de dingen die jullie samen doen. Juist de normaalste dingen zijn mooi om vast te leggen. Verder ben ik van plan mooie brieven te schrijven of in te spreken van allerlei belangrijke momenten in het leven waar ik dan niet meer bij kan zijn. Zodat ik alles heb kunnen zeggen wat ik zou willen zeggen en dat op de belangrijke en bijzondere momenten er ook een mooi bericht van mij is, die ook terug te lezen of te kijken is.

Veel sterkte, Marianne

Gesloten

Terug naar “Mei 2015”