bloed in ontlasting

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

bloed in ontlasting

Berichtdoor Krul » di 17 maart 2015, 22:35

Een jaar geleden kreeg ik de diagnose borstkanker. Na chemo, amputatie (incl okseltoilet), bestraling is de borstkanker weg. Nu krijg ik nog steeds immuuntherapie, Zoladex en hormoontherapie.

De diagnose was tumor in borst en kanker in oksel. Verder geen uitzaaiingen.

Nu heb ik de laatste tijd geregeld vers bloed bij mijn ontlasting. Dat had ik ook wel eens voor de diagnose. Ooit eens voor bij de huisarts geweest. Zij dacht aan een aambei. Ik ben toen verder niet onderzocht. Omdat het vers bloed was vond zij het niet zorgelijk. Vorig jaar nav de borstkanker heb ik een echo van mijn buik gehad. Hier was niets op te zien.

Echter zoals gezegd nu heb ik geregeld vers bloed bij mijn ontlasting. Zou dit ook kunnen komen door de medicijnen? Of zou er toch iets anders aan de hand zijn?

Het is meestal niet pijnlijk. Zo laten of moet ik toch actie ondernemen?
Krul

Re: bloed in ontlasting

Berichtdoor Dees » di 17 maart 2015, 22:55

Hoi Krul, door hormoontherapie en chemo kunnen je slijmvliezen wel veel dunner zijn geworden en daardoor kunnen gemakkelijker wondjes ontstaan, een fissuur. Heb je moeite met de ontlasting? Voel je een scherpe pijn? Dan zou het een soort scheur (fissuur) kunnen zijn. Heb je ook wel eens ineens hele waterige ontlasting? Heb je altijd bloedverlies of ook vaak niet?

Eigenlijk moet je, als je bloedverlies hebt, direct een afspraak maken bij de huisarts en er direct naar laten kijken. Dan kunnen ze zien of het een aambei is of een fissuur. En als het dat niet is, moet je met je huisarts overleggen of het verstandig is om een darmonderzoek te ondergaan.

Kun je het een tijdje bijhouden, wanneer je het hebt en of dat volgt op hele stevige ontlasting/obstipatie?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Maart 2015