Zoladex long lasting

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Zoladex long lasting

Berichtdoor Arabelle » ma 16 maart 2015, 20:03

Hallo,

Ik kreeg deze maand voor het eerst een drie maandelijkse dosis zoladex. Zijn er nog mensen die hiervan meer bijwerkingen hebben dan van de maandelijkse prik?

Ik ben misselijk, enorm opgeblazen, geen honger en pijnlijke gewrichten.

Alvast bedankt voor een reactie.
Arabelle

Re: Zoladex long lasting

Berichtdoor fratz » ma 16 maart 2015, 20:12

Van de 3 maandelijkse heb ik vooral meer opvliegers en veel pijn bij de gewrichten bij mijn heupen. Verder geen bijwerkingen. Echter ik wil niet voor de maandelijkse prikken gaan. Ik heb wel wat beters te doen. Die opvliegers neem ik maar op de koop toe. Nu ik intensief sport merk ik dat mijn eetlust is toegenomen. Ik moet echt letterlijk op de rem drukken. Misschien een tip voor die verminderde eetlust bij jou. Succes!
fratz

Berichtdoor arabelle » di 24 maart 2015, 09:36

Kom je ook sneller bij van die long lasting? Of komt dat gewoon omdat ik intussen toch al vijf maand hormoontherapie volg?

Enne, belangrijker hoe hou je het binnen de perken. Sporten en op m'n voeding letten helpt niet. is er andere medicatie waar je minder makkelijk van bijkomt?
arabelle

Berichtdoor Dees » di 24 maart 2015, 21:16

Hoi Arabelle, bedoel je aankomen, dat je zwaarder wordt? Dan kan heel goed met de overgang te maken hebben. Die zorgt voor een andere stofwisseling. Minder koolhydraten eten (brood, pasta, rijst, aardappelen) en meer groenten en een beetje vlees, eieren, kaas, dat werkte voor mij het beste. Meer informatie vind je op http://www.drfrank.nl/ en in zijn boeken. Het is geen mode-dieet maar echt gebaseerd op wetenschap.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor arabelle » do 26 maart 2015, 10:08

Bedankt voor de link, Dees.

Ik bedoel niet zozeer zwaarder worden in gewicht, maar eerder uitzetten. Vooral rond m'n buik. Mijn taille lijkt te verdwijnen en één klomp te vormen tussen mijn ribben en mijn heupen. Helemaal niet tof! ik ben altijd redelijk blij geweest met m'n figuur en lette altijd al erg op m'n voeding, samen met regelmatig sporten omdat ik m'n figuur zo graag wil behouden en nu dat weer.

Boy, oh boy, ik begin te begrijpen waarom jij eerder zei dat het leven na kanker topsport is. Je denkt in eerste instantie behandelingen gedaan, alles weer ok, maar er wijzigt een heleboel aan je lijf dat je ook maar weer moet zien te plaatsen. Ik ben er nu al helemaal klaar mee, en ik moet nog minstens veertig jaar zeg. ;-)
arabelle

Berichtdoor Dees » do 26 maart 2015, 17:42

Hoi Arabelle, ja de overgang zorgt echt voor een ander figuur, vet op de buik en minder op de heupen. Misschien dat het beter wordt als afvallen lukt. Ik hou in elk geval veel minder vocht vast als ik geen brood of pasta eet.

Ja, ellende he....... Stapje voor stapje, je moet echt weer je draai vinden, maar ik vond ook dat dat bést tegenviel....

Take care !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Maart 2015