weer ongesteld na 6 jaar tamoxifen

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Dorien68

weer ongesteld na 6 jaar tamoxifen

Bericht door Dorien68 » do 29 jan 2015, 13:03

Ik ben 5 maanden geleden gestopt met Tamoxifen nadat ik het 6 jaar had geslikt. Gedurende deze 6 jaar slechts een paar keer een bloeding gehad. Ik was 40 toen ik begon met Tamoxfen. Half jaar geleden nog bij gyneacoloog geweest en alles was in orde.

Sinds ik gestopt ben met tamoxifen:
* ineens af en toe veel afscheiding bruinig van kleur, soms licht rood
* af en toe vreetbuien
* sinds 2 mnd ineens af en toe puistjes en stemmingswisselingen
* vorige mnd paar dgn licht gevloeid
* nu vloei ik sinds 10 dgn. Voorafgegaan door vreetbuien, puistjes en stemmingswisselingen. Sinds 2 dagen met ouderwetse krampen.

Het voelt voor mij alsof er sprake is van iets hormonaals. Na boedonderzoek 6 wkn geleden zei de arts dat ik post-menopauzaal ben maar dat dat een momentopname is. Heb over een week een afspraak. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat er niks aan de hand is maar toch maak ik me zorgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Soortgelijke ervaringen?

Dees
Beheerder

Re: weer ongesteld na 6 jaar tamoxifen

Bericht door Dees » do 29 jan 2015, 17:00

Hoi Dorien, het kan echt heel goed dat je weer een cyclus krijgt en ongesteld wordt. Voor de volledigheid zeg ik daarbij dat de eisprong altijd voorafgaat aan de menstruatie en dat je dan ook zwanger kunt raken. Misschien handig om te weten.

Als je blijft vloeien, moet je wel naar de huisarts gaan en waarschijnlijk naar de gynaecoloog, gewoon even checken of dat wel normaal is.

Voor nu lijkt me dat (als vrouw van 44 zonder eierstokken) vooral heel goed nieuws !! Menstrueren is niet echt een feest, maar veel vrouwen knappen op van oestrogeen !!

Kun je hier iets mee?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

dorien68

Bericht door dorien68 » do 29 jan 2015, 18:22

Het gaat mij inderdaad om de vraag of dit mogelijk is.

Voor mij voelt het alsof ik een soort minipubertijd heb gehad de laatste maanden. Maar omdat de gyneacoloog zei dat het wel mogelijk was maar die kans wel erg klein was vanwege mijn bloeduitslag, begon ik me steeds meer zorgen te maken. En dat is best heel moeilijk, mijn lichaam die allerlei signalen lijkt te herkennen van voordat ik kanker had en mijn geest die ineens met stukje angst om de hoek komt kijken.

Ik hoop intens dat mijn lichaam weer een beetje gaat werken zoals van een 'normale' 46jarige vrouw. Ik persoonlijk vind dat Tamoxifen me veel gekost heeft. Ik demk dat daar vaak te lichtvaardig over wordt gedaan door medici.

Maar goed, het is dus mogelijk om weer te gaan menstrueren na het gebruik van Tamoxifen? En de symptomem van de afgelopen maanden zouden hier heel goed op kunnen wijzen?

Bedankt zover!

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » za 31 jan 2015, 21:57

Hoi Dorien68, ja, dat kleine ellendige pilletje........ Ik hoop dat je menstruatie terug komt en dat je ervan opknapt. Als je het niet vertrouwt, ga je dan naar de huisarts of gynaecoloog?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “Januari 2015”