Redenen bestralen helder krijgen

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Madelieff

Re: Redenen bestralen helder krijgen

Bericht door Madelieff » za 20 dec 2014, 01:11

Zeker kan ik hier iets mee, thx weer.
Mag ik nog wel iets vragen :grin: ?
Wat betekent 3 rd generaties regimen chemo? En de getallen achter de tekstjes in blauw, zijn dat de absolute aantallen?

Inderdaad bij de klin geneticus geweest omdat er twee tumoren zaten en omdat mijn nichtje bk breeg op haar 29e.
Toch allebei geen BCRA draagster gelukkig, opluchting, vooral ook mbt onze dochters.

Ik lees, vraag en leer vol goede moed verder, interview VPRO boeken was inderdaad inspirerend.
Tot een voldoende keer weer.

MadeLIEFS!

Dees
Beheerder

Re: Redenen bestralen helder krijgen

Bericht door Dees » za 20 dec 2014, 11:32

Hoi Madelief,
The generations are:

First Generation: Prototypic examples: CMF * 6, AC * 4, FE(50)C
· Poly chemotherapy of modest activity compared to no therapy or equal to roughly equal to CMF.
· Generally modest toxicity

Second Generation: Prototypic examples: FE(100)C * 6, CAF * 6, AC*4 + T*4 (Q3W)
· Superior in efficacy to 1st generation (~ 20% for survival)
· Generally longer in duration and/or more toxic than 1st generation regimens

Third Generation: Prototypic examples: TAC, FEC*3+D*3, CA(Q2W)*4 + Taxol(Q2W)*4(?), FEC*4+T *8 (Q1W) (?)
· May be better than 3rd generation in terms of efficacy (~20% for survival)
· Usually more toxic or require special support.
(?) regimens with for which the hazard ratios appear values to make them 3rd generation but p value that near but not < 0.05, or for which important subset uncertainties have been raised.
Bij de derde generatie-regimes zit eigenlijk altijd een taxaan (T): (Taxol (paclitaxel) of Taxotere (D=docetaxel))

Heel eerlijk, ik kijk nooit naar die blauwe cijfers. Ik weet niet precies wat ze betekenen. Het zal inderdaad wel een doorrekening zijn.

Take care !!

P.s. Ja heel fijn dat je geen BRCA genmutatiedraagster bent. Raar blijft het wel he....
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gesloten

Terug naar “December 2014”