lipofilling bij siliconen?

Moderators: Sanne, Team, Superuser, Angela

Berna

lipofilling bij siliconen?

Bericht door Berna » za 22 nov 2014, 10:30

Ik heb siliconen borsten en heb op een aantal plaatsen deuken. De plastische chirurg zegt dat dit niet opgevuld kan worden met eigen vet omdat dit op siliconen borsten, waar wel de borstspier overheen loopt, niet hecht. Als ik mijn borsten van eigen weefsel had laten reconstrueren dan had het heel goed gekund. Wie heeft ervaring met lipofilling op siliconen?

Dees
Beheerder

Re: lipofilling bij siliconen?

Bericht door Dees » za 22 nov 2014, 11:41

Beste Berna, ik ken een aantal vrouwen die na een borstreconstructie met een prothese lipofilling hebben gehad. Ik vraag even rond.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gast

Bericht door Gast » za 22 nov 2014, 23:57

Hoi Berna

Mijn plastic chirurg heeft me het zelfs geadviseerd om dit te doen omdat ik bestraald ben op mijn borst met expander. Op mijn advies is er ook een vriendin van me naar deze plastic chirurg gegaan omdat zij een borstreconstructie heeft gehad met meteen plaatsing van een silicone implantaat in het AVL. Ze is er niet tevreden over omdat ze echt twee verschillende borsten heeft: een natuurlijk en een met een siliconeimplantaat. Nu gaat hij deze borsten ook proberen meer symmetrisch te krijgen middels lipofilling. Door in de gezonde borst een implantaat erbij te zetten met eigen vet erbij. En de al borst met implantaat natuurlijker te laten uitzien(omdat de plastic chirurg zei dat ze een fout implantaat had gekregen nl een ronde en geen druppelvorm) Dus ik zie niet in waarom jou chirurg zegt dat dit niet hecht ? Een bevriend lotgenootje die de silicoon al heeft van september krijgt begin dit jaar er ook eigen vet bij omdat haar huid erg dun is.

succes

CarolineWB

Bericht door CarolineWB » ma 24 nov 2014, 11:31

Beste Berna,

Je plastisch chirurg heeft waarschijnlijk geen ervaring met lipofilling. Hij is in ieder geval verkeerd geïnformeerd. Lipofilling werkt juist erg goed voor deukjes te camoufleren na een reconstructie met siliconen implantaten. Ik zou een second opinion aanvragen. Ik kan je eventueel wel iemand aanraden.

Groet,
Caroline

Gesloten

Terug naar “November 2014”