Diepflap

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Joy61

Diepflap

Bericht door Joy61 » wo 19 nov 2014, 12:34

Ik heb vorig jaar september een dubbele borstamputatie inclusief dubbel okd gehad omdat ik in 2 borsten tumoren had en besmette lymfe klieren. Ik ben hier heel goed door heen gerold en heb ook geen tot weinig restverschijnselen.
Ik ben nu in de orienterende fase mbt reconstructie. Ik ben er wel uit dat het of een diepflap of de Brava methode zal worden.
Het probleem waar ik tegen aan loop is de informatievoorziening mbt dubbele diepflap en de lange wachtlijsten in Nederland.
Mijn zorgverzekeraar geeft de naam van een arts in Brasschaat, een ander komt met El Hamdi in Brussel( zorgverzekeraar heeft daar geen contract mee) ik weet het niet meer en word er een beetje moedeloos van.
Wie heeft er ervaringen met een dubbele diepflap en kan/ wil dit met mij delen?

Marl1

Re: Diepflap

Bericht door Marl1 » wo 19 nov 2014, 12:40

Hoi,

Ik ben in brasschaat geweest, erg tevreden, diepflap Door dr wouter peeters.
As je info wilt hoor ik t wel.

Gr marl

Dees
Beheerder

Bericht door Dees » wo 19 nov 2014, 14:31

Beste Joy1,
De BRAVA-methode wordt vooralsnog niet vergoed in Nederland. De methode is met name geschikt voor kleine cups en loopt een risico dat je door het wegnemen van het vet lelijke dijen krijgt.

Een dubbele diepflap wordt in Nederland ook op allerlei plaatsen gedaan. In België zijn UZ Leuven, UZ Gent en UZ Brussel naar mijn weten de centra waar deze ingrepen het vaakst gedaan worden. Helaas hebben we tot dusverre geen inzicht gekregen in het aantal ingrepen per centrum en hoeveel er fout gaan. We weten wel dat die getallen enorm uit elkaar liggen. Vraag rond. Informeer je. De expertise verschilt van het ene tot het andere centrum.

Ik stuur je een Persoonlijk bericht.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com

Gabje34

Bericht door Gabje34 » wo 19 nov 2014, 14:55

Hallo Joy,

Ik heb 6 weken geleden een diep-flap bdzs ondergaan. Mijn linkerborst is preventief geamputeerd, huidsparend. Rechterborst was bijna 2 jr geleden geamputeerd (ook met een OKD overigens). Direct na de ok was ik al heel blij met het resultaat en dat ben ik nog steeds. Sterker nog, ik word steeds blijer ermee :grin:

Het is wel duidelijk nog een 'work in progress' want zoals het er nu naar uitziet volgt er toch nog een borstverkleining van de li-borst (verschil is nu zeker 2 cupmaten) ,maar we wachten even af wat er de komende maanden nog gaat gebeuren als de gereconstrueerde borst gaat uitzakken. En dan daarna de tepelreconstructies en weer daarna de tatoeages.

Mijn pc zetelt in het Bronovo in Den Haag. Ongeveer een uurtje rijden vanaf mijn woonplaats.Wachtlijst was/is nog niet lang. Toen ik mij in maart jl bij hem meldde was de wachttijd 3-4 maanden. Dat was nog te snel, vandaar dat ik heb gekozen voor oktober. Hij doet wekelijks een diep-flap. Team is speciaal opgeleid inmiddels (verpleging, ok team) en dat is heel plezierig. Chirurg is zelf opgeleid in de VS en in Belgie. Sinds januari jl in dienst van het zkh. Vandaar de (nog) korte wachtlijst denk ik.

Ik kan je veel meer vertellen, maar doe dit liever privé. Ik heb ook ok foto's ,mocht je daarin interesse hebben.

Klara

Diepflap

Bericht door Klara » ma 24 nov 2014, 19:59

Hoi Joy,
In t St Antonius ziekenhuis Nieuwegein worden ook dubbele diepflap reconstructies gedaan.
Groeten Klara

Gesloten

Terug naar “November 2014”