Toedienen immunotherapie

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

Toedienen immunotherapie

Berichtdoor Gast » di 21 okt 2014, 17:43

Kan immunotherapie ook anders toegediend worden dan per infuus? Na een half jaar chemo, operatie en bestraling ben ik namelijk steeds moeilijker te prikken. Anders moet ik nog 13x aan het infuus....
Gast

Re: Toedienen immunotherapie

Berichtdoor Dees » di 21 okt 2014, 19:37

Beste gast, er zijn veel vormen van immunotherapie. Bedoel je trastuzumab (Herceptin)? Daar bestaat een versie van die eenmalig gespoten wordt en dus niet met een infuus in hoeft te lopen. Hier vind je meer informatie.

Succes !!
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Gast » wo 22 okt 2014, 16:15

Dat bedoel ik inderdaad. Dank voor het artikel. Waar in je lijf kan deze injectie worden toegediend? Hoe gevoelig is dat in vergelijking tot een infuus?
Gast

Berichtdoor Dees » wo 22 okt 2014, 21:11

Hoi Gast,
Subcutaan,
Afbeelding.
Zie plaatje, daar wordt meestal bovenarm, buik, bovenbeen voor gebruikt. Heb je ooit Neulasta gehad? Zoiets. Ik vind infusen echt vervelend, maar subcutane injecties niet.
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Oktober 2014