lymfklieren

Moderators: Team, Superuser, Angela, Sanne

lymfklieren

Berichtdoor Brigitte71 » di 21 okt 2014, 17:20

Beste allemaal,
dat borstkanker vaak uitzaait in de lymfklieren is bekend. Vooral de lymfklieren in de oksel en onder het borstbeen is bekend. Maar hoe zit het met de lymfklieren in de buik en lies? Immers staan alle lymfklieren door het lymfvatenstelsel met elkander verbonden. Is daar over wat bekend?

Bedankt en groetjes.
Brigitte71

Re: lymfklieren

Berichtdoor Dees » di 21 okt 2014, 19:28

Beste Brigitte,
Ik heb nog nooit gehoord dat borstkanker uitzaait naar lymfeklieren in de buik of in de lies. Als borstkanker uitzaait op afstand, is dat bij voorkeur uit naar de botten, de longen, de lever en de hersenen. Vanwaar je vraag?
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Berichtdoor Brigitte71 » di 21 okt 2014, 21:01

Besten Dees,

dit ivm klachten onderbuik, lies, heupgebied geruime tijd (ca. 5 weken). Ik weet het is wat wazig, maar houdt me wel bezig. Klachten nemen alleen toe in de loop van de tijd.
Brigitte71

Berichtdoor Dees » wo 22 okt 2014, 09:20

Hoi Brigitte, als je BRCA genmutatiedraagster bent en je hebt je eierstokken nog, zou ik daar een beslissing over gaan nemen. Dat klachten toenemen is een reden om naar de huisarts/gynaecoloog/internist te gaan. Ik hoop op een onschuldige verklaring.

Take care
Groeten, Dees
Gezondheidswetenschapper (Gezondheidsvoorlichting en Geestelijke Gezondheidkunde) * Gewerkt in farmaceutische industrie oncologie o.a. op het gebied van borstkanker * Zelf diagnose borstkanker op 36-jarige leeftijd (2007) * www.caseofdees.wordpress.com
Dees
Beheerder

Keer terug naar Oktober 2014